Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 10 | 217-252

Article title

Nauczyciel kreatorem postaw (anty)dyskryminacyjnych w środowisku szkolnym

Content

Title variants

EN
Teacher as creator of anti-discrimination attitudes in the school environment

Languages of publication

Abstracts

EN
The article deals with the problem of anti-discrimination education in the Polish school in the context of the important role of the teacher in this process. The aim of the authors was to draw the attention of the teaching community to the fact that one of the most important tasks and challenges facing contemporary female and male teachers is to shape anti-discrimination attitudes in children and school youth. This task is difficult, yet feasible. The factor determining the effectiveness of these activities is, according to the authors, the anti-discrimination competences of educators, presented in this article.
PL
Artykuł podejmuje problematykę edukacji antydyskryminacyjnej w polskiej szkole w kontekście istotnej roli nauczyciela w tym procesie. Celem autorek było zwrócenie uwagi środowiska nauczycielskiego na fakt, że jednym z ważniejszych zadań i wyzwań, stojących przed współczesnymi nauczycielami i nauczycielkami jest kształtowanie postaw antydyskryminacyjnych u dzieci i młodzieży szkolnej. Jest to zadanie trudne, lecz wykonalne. Czynnikiem warunkującym efektywność tych działań są, zdaniem autorek, zaprezentowane w niniejszym tekście, kompetencje antydyskryminacyjne pedagogów.

Year

Volume

10

Pages

217-252

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
466674

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_19251_rtnp_2018_10_9_
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.