PL EN


2017 | 2 | 9 |
Article title

Positive psychology in the classroom setting from the point of view of the pre-service teachers

Content
Title variants
PL
Psychologia pozytywna w odniesieniu do klasy szkolnej z punktu widzenia przyszłych nauczycieli
Languages of publication
EN
Abstracts
PL
Niniejszy artykuł skupia się na aspektach związanych z psycholo­gią pozytywną i jej odniesieniem do klasy szkolnej. Próba badawcza składała się z 27 przyszłych nauczycieli, z którymi zostały przeprowadzone wywiady w celu poznania czynników o kluczowym z ich punktu widzenia znaczeniu podczas nauczania, jak również wyłonienia najważniejszych cech, jakie ich zdaniem po­winien posiadać dobry nauczyciel języka obcego. Analiza danych jakościowych wykazała, że większość kategorii wymienionych przez badanych była bezpośred­nio związana z psychologią pozytywną.
EN
The present article is to focus on aspects connected with the positive psychology and their possible implementation into the classroom setting. The research sample that consisted of 27 pre­service teachers was interviewed in or­der to elicit factors that, from their perspective, are of crucial importance while teaching as well as some key characteristics of a good language teacher. Qualita­tive data analysis revealed that most of the categories mentioned by the inform­ants of the study were directly linked to the positive psychology.
Year
Volume
2
Issue
9
Physical description
Dates
published
2017-12-09
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_19265_KP_2017_02949
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.