Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 1 | 10 |

Article title

Osobiste koncepcje pedagogii a preferowane rodzaje pomocy

Authors

Content

Title variants

EN
Personal concepts of pedagogy in relation to preferred types of help for students

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Nauczyciele w toku swojej pracy budują osobiste koncepcje eduka-cyjne dotyczące myślenia i uczenia się dzieci. Z nich wynikają realizowane sposo-by prowadzenia procesu nauczania-uczenia się. Przesłankami do budowy własne-go ujmowania procesu są: wiedza teoretyczna nabywana w trakcie przygotowania do zawodu, doświadczenie zawodowe gromadzone w pracy z różnymi grupami w odmiennych środowiskach społeczno-kulturalnych oraz aktualne oczekiwania społeczne. Zróżnicowanie możliwości uczniowskich obliguje nauczycieli do do-boru form pomocy uczniom w jakiejś mierze odbiegających od głównej grupy rówieśniczej. W artykule zestawiono modele uczenia się dzieci według pedagogii potocznych (J. Brunera) z przekonaniami polskich nauczycieli.
EN
In the progress of their work teachers are building their personal educational concepts concerning children’s thinking and learning. From this result implemented ways of conducting the process of teaching-learning. The prerequisites to build own opinions on the profession, professional experience from work with various groups in different socio-cultural environments, as well as current social demands. Differentiation of students and possibilities obliges teachers to choose the form of students help, in some manner deviating from the main group of peers. In the article the models folk pedagogies (by J. Bruner) was opposed to convictions of Polish teachers.

Year

Volume

1

Issue

10

Physical description

Dates

published
2018-07-01

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_19265_KP_2018_11013
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.