PL EN


2014 | 1 | 2 |
Article title

Wiele „jeszcze” dzieciństwa, czyli istota komunikacji dziecka-umysłu

Content
Title variants
EN
Still “much” of a childhood. On the essence of the child-mind communication
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The following article focuses on “metalogical” characteristics of a child’s play and activity, starting from Bateson’s studies. This particular point of view enables us to consider, in an original way, the question on “how children communicate and think”. The aim of the work is to emphasize the scientific, heuristic and experimental value of children’s cognitive and emotive processes, because of their ecological competencies, which they manifest in every experience that they gain.
PL
Artykuł omawia charakterystyki „metalogiczne” zabawy i działal­ności dziecka, mając za podstawę studia Batesona. Z tej perspektywy rozważa, w sposób oryginalny, pytanie: „w jaki sposób komunikują się i myślą dzieci?”. Celem niniejszego tekstu jest podkreślenie wartości naukowej, heurystycznej i eksperymentalnej procesów kognitywnych i emotywnych dzieci ze względu na ich kompetencję ekologiczną, którą wykazują się w każdym zdobywanym do­świadczeniu.
Year
Volume
1
Issue
2
Physical description
Dates
published
2014-06-12
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_19265_kp_2014_1_2_177
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.