Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 19 | 1 | 107-132

Article title

Strategia sukcesu Roberta Biedronia w wyborach na Prezydenta Miasta Słupska w 2014 roku. Jak rozbić szklany sufit?

Authors

Content

Title variants

EN
Robert Biedroń’s success strategy in the election of the Mayor of the city of Słupsk in 2014. How to break the glass ceiling?

Languages of publication

Abstracts

EN
This article is devoted to the election campaning of Robert Biedroń for the Mayor of the city Słupsk in the local election in 2014. It will be discussed about the issues related to building the candidate’s image, the backstage of creating an election strategy, the course of the campaign. An attempt will be made to answer the following questions: how to run an effective campaign with a small budget, how the media, both traditional and new, were used in the described campaign, what factors played a key role on the way to victory.
PL
Artykuł poświęcony jest kampanii wyborczej Roberta Biedronia na Prezydenta Miasta Słupska w wyborach samorządowych w 2014r. Poruszone zostaną kwestie związane z budowaniem wizerunku kandydata, kulisy tworzenia strategii wyborczej, przebieg kampanii. Podjęta zostanie próba odpowiedzi na pytania: Jak przy niewielkim budżecie przeprowadzić skuteczną kampanię? W jaki sposób wykorzystano media, zarówno tradycyjne, jak i nowe, w opisywanej kampanii ? Jakie czynniki odegrały kluczową rolę w drodze do zwycięstwa?

Year

Volume

19

Issue

1

Pages

107-132

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku

References

  • https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/poslowie.xsp?type=A (dostęp: 30.09.2022r.)https://sjp.pl/CELEBRYTA (dostęp: 30.09.2022r.).
  • https://wyborcza.pl/1,135424,17083059,Zelazny_facet__Kim_jest_Robert_Biedron_.html (dostęp: 30.09.2022r.).
  • https://replika-online.pl/jak-on-to-zrobil/ (dostęp: 30.09.2022r.).
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Biedro%C5%84 (dostęp: 30.09.2022r.)
  • http://www.zw.com.pl/artykul/149033.html?print=tak (dostęp: 30.09.2022r.).
  • https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/122695,elementarz--o-gejach-i-lesbijkach-lektura-szkolna.html, https://www.polityka.pl/ty-godnikpolityka/spoleczenstwo/238820,1,orientuj-sie.read, (dostęp: 30.09.2022r.).
  • https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1592275,1,biedron-kamin-ski-olejniczak-kogo-jeszcze-wyroznilismy-za-dobre-poslowanie.read (do-stęp: 30.09.2022r.).
  • Komunikat z badań CBOS, „Wybory samorządowe” nr 112/2014, ISSN 2353-5822, sierpień 2014 (dostęp: 12.01.2021r.).
  • https://bdl.stat.gov.pl/BDL/ (dostęp: 30.09.2022r.).
  • http://gryf24.pl/2014/07/22/r-biedron-wykluczam-kandydowania-fotel--prezydenta-slupska/ (dostęp: 12.01.2021r.)
  • https://www.youtube.com/watch?v=TK43gvHh0lE (dostęp: 12.01.2021)
  • https://www.youtube.com/watch?v=7k546WZQOIA (dostęp: 12.01.2021).
  • https://www.youtube.com/watch?v=AY0yc5NOHJk&feature=emb_logo (do-stęp: 30.09.2022r.).
  • https://www.youtube.com/watch?v=SpQvBTsQCrc&t=161s (dostęp: 30.09.2022r.).
  • http://gryf24.pl/2014/11/04/mlodzi-debatowali-kandydatami-prezydenta--slupska/ (dostęp: 12.01.2021r.).
  • źródło: http://www.spiegel.de, (dostęp:12.01.2021).
  • http://gryf24.pl/2014/11/21/odpowiedz-r-biedronia-na-informacje-z-kon-winskiego-promujemy-sprawdzone-rozwiazania-bo-nie-chcemy-ekspery-mentowac/(dostęp: 12.01.2021r.).
  • W. Cwalina, A.Falkowski „Marketing polityczny perspektywa psychologiczna”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
  • Grażyna Piechota, „Analiza roli gazet samorządowych w okresie sprawowania władzy i podczas kampanii wyborczej”, doi: 10.15678/ZP.2016.36.2.05.
  • Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, „ODBIÓR KAMPANII WYBOR-CZEJ I PRZEDWYBORCZA AKTYWNOŚĆ POLITYCZNA W INTERNECIE”, Warszawa, grudzień 2014.
  • Robert Biedroń, „Tęczowy elementarz”, Wydawnictwo AdPublik, Warszawa 2007.
  • Robert Biedroń, „Pod prąd” rozmawia Magdalena Łyczko, Edipresse Polska SA, 2016.
  • Mariusz Rudnik, „Skuteczność marketingu politycznego w kampaniach na urząd Prezydenta RP w latach 1990-2015”, rozprawa doktorska, Uniwer-sytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Instytut Nauk o Polityce, Rzeszów, 2021.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
27841094

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_21784_ZC_2023_005
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.