Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 12 | 3 | 4-12

Article title

Badania nad memami internetowymi w świetle wiedzy o nowych mediach – wyzwania metodologiczne

Content

Title variants

EN
Research into Internet memes in the light of knowledge about new media – methodological challenges

Languages of publication

Abstracts

EN
Internet memes are differentiated visual forms: ranging from images with witty captions to various mobile or static graphics, which often contain larger fragments of text. A meme as a carrier of information is a complex unit, which partly uses the definition of journalistic writing. The anlaysis of memes requires careful methodology. In the case of this short but multiaspectual mini-genre, mixed research methods are necessary. It is worth remembering that a meme, as a unit, is not only a visual and verbal layer, but also a spectrum of tools, the possibility of assessment and comments by users.
PL
Memy interenetowe to zróżnicowane formy wizualne: od obrazka z błyskotliwym podpisem do różnorodnych grafik, ruchomych lub statycznych, często zawierających większe partie tekstu. Mem jako nośnik informacji jest formatem złożonym – wyczerpuje po części definicję gatunku dziennikarskiego. Analiza memów wymaga przemyślanej metodologii. W wypadku tego krótkiego, acz wieloaspektowego minigatunku niezbędne są mieszane metody badawcze. Warto przy tym pamiętać, że mem jako jednostka to nie tylko warstwa wizualna i słowna, ale również wachlarz narzędzi – możliwość oceny oraz skomentowania przez użytkowników.

Year

Volume

12

Issue

3

Pages

4-12

Physical description

Dates

published
2020

Contributors

  • Uniwersytet Jagielloński
  • Uniwersytet Jagielloński

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
22645415

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_24917_20837275_12_3_1
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.