Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 12 | 4 | 122-136

Article title

Instagram jako przestrzeń komunikacyjna dla twórców filmowych i młodych widzów: analiza porównawcza profili najpopularniejszych płatnych serwisów VOD w Polsce

Authors

Content

Title variants

EN
Instagram as the communication space for filmmakers and young viewers: A comparative analysis of profiles of the most popular paid VOD services in Poland

Languages of publication

Abstracts

EN
Thanks to social media, paid VOD services go beyond their borders and reach a wider audience, increasing their impact scope. Instagram is a tool which allows the owners of VOD services to maintain interaction with young viewers, who are the main users of this medium. The paper presents the results of a comparative analysis conducted with the use of netnography and media content analysis, posts published in 2019 on profiles connected with the most popular paid VOD services in Poland: Netflix, HBO, Ipla and Player.
PL
Płatne serwisy VOD dzięki mediom społecznościowym wykraczają z przekazem poza ramy tychże serwisów i trafiają do szerszego grona odbiorców, zwiększając zasięg swojego oddziaływania. Portal społecznościowy Instagram jest narzędziem, które pozwala właścicielom serwisów VOD na utrzymanie stałych interakcji między innymi z młodymi widzami, którzy są głównymi użytkownikami tego medium. Artykuł przedstawia wyniki analizy porównawczej, dokonanej z wykorzystaniem metod badawczych takich jak netnografia oraz analiza zawartości mediów, postów opublikowanych w październiku 2019 roku na profilach powiązanych z najpopularniejszymi płatnymi serwisami VOD w Polsce: Netflix, HBO, Ipla i Player.

Year

Volume

12

Issue

4

Pages

122-136

Physical description

Dates

published
2020

Contributors

  • Uniwersytet Jagielloński

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
22624662

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_24917_20837275_12_4_10
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.