Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2013 | 10 | 23-48

Article title

Dzieci w kulturze cyfrowej

Content

Title variants

EN
Children in digital culture

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Głównym celem prezentowanego artykułu jest przekazanie wiedzy o potencjale edukacyjnym kultury cyfrowej, infrastruktury m-learningowej i jej treści edukacyjnych w obszarze wczesnej edukacji. Tekst prezentuje wzorce uczenia się, poznania i działania dzieci w ramach nauki i socjalizacji tak i w rodzinie, jak i w szkole oraz gotowości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do uwzględniania podstaw edukacji cyfrowej w ich praktykach zawodowych. Wyniki badań są niezwykle istotne dla pedagogiki wczesnej edukacji, innowacyjnej pedagogiki, cyfrowego nauczania i socjologii edukacji w Polsce. Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN). Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
EN
The main aim of the article is to provide knowledge on the educational potential of digital culture, the m-learning infrastructure and its educational content within the field of early education. It examines the patterns of children’s learning, cognition and action within the family and school learning and socialization, and the readiness of early educa­tion teachers for elements of digital teaching in their professional domain. These studies are relevant to the pedagogy of early education, innovative pedagogy, digital teaching and the sociology of education in Poland. English translation: Anna Moroz-Darska Modernisation of the journal's operations and translation into the English language of articles published in Ars Educandi in 2012-2017 were financed with funds from the Ministry of Science and Higher Education as a part of the task Science Promotion Activity (pl. DUN). The task ‘The implementation of the editorial module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe – a system facilitating the editing and management of the academic journal Ars Educandi‘ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘The creation of a modern online version of the academic journal Ars Educandi through the implementation of the publication module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe and the handling of international indexing databases’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘Preparation of the English language version of the last 6 annual issues (2012-2017) of the academic journal Ars Educandi and their publication online’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science.

Keywords

Journal

Year

Issue

10

Pages

23-48

Physical description

Dates

published
2013-12-05

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_26881_ae_2013_10_02
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.