Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2013 | 10 | 63-70

Article title

Aplikacje książkowe dla dzieci młodszych: między książką a grą komputerową

Authors

Content

Title variants

EN
Book apps for younger children: between a book and a computer game

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł porusza tematykę aplikacji książkowych dla dzieci i młodzieży. Przedstawia krótko historia tego medium i najważniejsze etapy jego rozwoju. Dziecięce aplikacje książkowe są omawiane jako część "kultury konwergencji". Artykuł uwzględnia również zarys zarówno aspektów terminologicznych, jak i również informacje na temat wcześniejszych inicjatyw badawczych ukierunkowane na ten rodzaj aplikacji. Głównym tematem tekstu są relacje między aplikacjami i grami komputerowymi. Autor próbuje zbadać te połączenia na kilku poziomach, począwszy od doświadczenia użytkownika struktur gamifikacyjnych zainstalowanych w narracji, kończąc na mikro-grach zawartych w aplikacjach książki jako rodzaj "bonusu". Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN). Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
EN
It seems that book apps are something more than a passing craze or a prod­uct, which will leave the media stage during the next few years. They deserve in-depth research reflection based on the understanding that the apps – despite the fact that they share many features with books and games – are a separate media entity, requiring special methods of description and analysis. The passion with which non-adults treat the products of electronic mobile technologies, and the fact, as quoted above, that they become a portal of initiation to literacy, and per­haps even to literary initiations, calls for the attentive studying of the mechanisms of the use of applications. In this context, some researchers write about reading “remixed”, referring to the mosaic-like media structure of book apps (Kasman, Stephens 2012). English translation: Anna Moroz-Darska Modernisation of the journal's operations and translation into the English language of articles published in Ars Educandi in 2012-2017 were financed with funds from the Ministry of Science and Higher Education as a part of the task Science Promotion Activity (pl. DUN). The task ‘The implementation of the editorial module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe – a system facilitating the editing and management of the academic journal Ars Educandi‘ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘The creation of a modern online version of the academic journal Ars Educandi through the implementation of the publication module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe and the handling of international indexing databases’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘Preparation of the English language version of the last 6 annual issues (2012-2017) of the academic journal Ars Educandi and their publication online’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science.

Keywords

Journal

Year

Issue

10

Pages

63-70

Physical description

Dates

published
2013-12-05

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_26881_ae_2013_10_04
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.