Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2013 | 10 | 71-81

Article title

Możliwości nowych technologii w edukacji. Przegląd aplikacji interaktywnych o potencjale rozwojowym

Content

Title variants

EN
Possibilities of new technologies in education. A review of interactive apps with developmental potential

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem artykułu jest podkreślenie edukacyjnej i rozwojowej roli aplikacji dla dzieci. W tekście omówiono przydatność aplikacji i rolę interaktywności w rozwoju dzieci zarówno w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Aplikacje są badane i opisywane w różnych obiektywnych kategoriach: kreatywność, specjalne potrzeby, matematyka, pierwsze koncepcje dla małych dzieci / aplikacje dla przedszkolaków, aplikacje książkowe. Artykuł ma na celu zwrócenie uwagi na potencjał edukacyjny treści aplikacji. Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN). Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.
EN
The aim of the article is to highlight the educational and developmental role of apps for children. The text discusses the usefulness of apps and the role of interactivity in chil­dren’s development, both in family and school contexts. Apps are explored and described in different objective categories: creativity, special needs, maths, first concepts for toddlers and apps for preschoolers, app books. The article aims at turning the readers’ attention to the educational potential of the apps’ content. English translation: Anna Moroz-Darska Modernisation of the journal's operations and translation into the English language of articles published in Ars Educandi in 2012-2017 were financed with funds from the Ministry of Science and Higher Education as a part of the task Science Promotion Activity (pl. DUN). The task ‘The implementation of the editorial module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe – a system facilitating the editing and management of the academic journal Ars Educandi‘ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘The creation of a modern online version of the academic journal Ars Educandi through the implementation of the publication module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe and the handling of international indexing databases’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘Preparation of the English language version of the last 6 annual issues (2012-2017) of the academic journal Ars Educandi and their publication online’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science.

Keywords

Journal

Year

Issue

10

Pages

71-81

Physical description

Dates

published
2013-12-05

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_26881_ae_2013_10_05
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.