Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 184 | 21-34

Article title

Cykl życia projektów typu New Product Development na przykładzie branży farmaceutycznej

Content

Title variants

EN
Life cycle of New Product Development projects on the example of the pharmaceutical industry

Languages of publication

Abstracts

EN
The implementation of new projects in the pharmaceutical industry highly depends on project management knowledge. In order to implement them effectively, project managers can use a wide range of tools and techniques developed over decades in various industries around the world. Regardless of the chosen development model, effective project implementation has a high impact on the operational efficiency and market position of pharmaceutical companies, therefore, it is worth asking the question about good project practices used in the industry. In this regard, the authors would like to analyse a life cycle scheme for implementing projects of new medicinal products, allowing for the effective implementation of projects in the segment of generic drugs. It will be presented taking into account the issue of projectification of the pharmaceutical industry and the specificity of implementing projects concerning new products development and introducing them into the market.
PL
Wdrażanie nowych projektów w branży farmaceutycznej jest ściśle powiązane z zarządzaniem projektami. W celu ich skutecznej realizacji kierownicy projektów mogą korzystać z szerokiego instrumentarium narzędzi i technik, wypracowanych przez dziesięciolecia w różnych branżach na całym świecie. Ponieważ – niezależnie od wybranego modelu rozwoju – skuteczna realizacja projektów w wysokim stopniu wpływa na sprawność działania i pozycję rynkową firm farmaceutycznych, warto zadać pytanie o stosowane w branży dobre praktyki projektowe. W tym zakresie autorzy poddali analizie schemat realizacji projektów wdrażania nowych produktów leczniczych, pozwalający skutecznie wprowadzać te projekty w segmencie leków generycznych. Zagadnienie to zostanie przedstawione z uwzględnieniem zjawiska projektyzacji branży farmaceutycznej oraz specyfiki realizacji projektów rozwoju nowych produktów i wprowadzania ich do obrotu.

Year

Issue

184

Pages

21-34

Physical description

Dates

published
2022

Contributors

  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Zarządzania
author
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Zarządzania

References

  • Bukłaha E. [2019], Menedżerski controlling projektów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Bukłaha E. [red.] [2022], Wdrażanie strategii przez projekty, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Cooper R. G., [1990], Stage-Gate Systems: A New Tool for Managing New Products, „Business Horizons”, vol. 33, iss. 3.
  • Loch Ch. H., Kavadias S. [2011], Handbook of New Product Development Management, Routledge, New York.
  • Midler Ch. [1995], “Projectification” of the firm: The Renault case, „Scandinavian Journal of Management”, 11, s. 363–375.
  • Müller R., Glückler J., Aubry M., Shao J. [2013], Project management knowledge flows in networks of project managers and project management offices: A case study in the pharmaceutical industry, „Project Management Journal”, 44 (2), s. 10.
  • Owens J. D. [2009], Modelling the new product development process: the value of a product development process model approach, as a means for business survival in the twenty-first century, w: Handbook of Research on Knowledge Intensive Organisations (s. 208–227), IGI Global.
  • Pattanaik A. [2014], Complexity of Project Management in the Pharmaceutical Industry, Paper presented at PMI® Global Congress 2014 – EMEA, Dubai, United Arab Emirates. Newtown Square, PA: Project Management Institute.
  • Pojda M. [2022], Projekty rozwoju nowych produktów jako element wdrażania strategii, w: Wdrażanie strategii przez projekty (s. 308), red. E. Bukłaha, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Rothaermel F. T., Deeds D. L. [2005], Exploration and exploitation alliances in biotechnology: a system of new product development, „Strategic Management Journal”, nr 25, s. 203. 11.
  • Schimmoeller L. [2010], Success factors of new product development processes, „APEM Journal Advances in Production Engineering & Management”, nr 5, s. 28.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
18653948

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_33119_SIP_2022_184_2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.