Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 20 | 270-292

Article title

Młodzież akademicka o studenckim rodzicielstwie

Content

Title variants

EN
Academic youth about student parenthood

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie wybranych wyników badań pilotażowych dotyczących studenckiego rodzicielstwa w opinii młodzieży akademickiej. W badaniach własnych posłużono się metodą sondażu diagnostycznego, w obszarze której wykorzystano technikę ankiety, a narzędziem badawczym uczyniono autorski kwestionariusz ankiety, który wypełniło 100 studentów (w przedziale wiekowym 19‒27) różnych uczelni i kierunków studiów w Polsce. Analizę zgromadzonego materiału badawczego prowadzono pod względem: postrzegania studenckiego rodzicielstwa; oferowanych uczelnianych rozwiązań wspierających studentów-rodziców według młodzieży akademickiej oraz jej oczekiwań w tym zakresie
EN
The aim of this article is to present the selected results of pilot research on student parenting in the opinion of academic youth. In own research, author used the diagnostic poll method. Author’s questionnaire was completed by 100 students (in age range between 19-27) of various universities and fields of study in Poland. The collected research material was analyzed in terms of students’ perception of student parenthood. The responses of academic youth were also analyzed in terms of the university solutions offered to support student parents, as well as their expectations in this matter.

Year

Issue

20

Pages

270-292

Physical description

Dates

published
2020-12-28

Contributors

author
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
author
  • Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_34767_SZP_2020_02_17
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.