Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 308 | 30-33

Article title

Expert didactics in the conditions of the third digital revolution

Content

Title variants

PL
Dydaktyka w szkoleniu ekspertów w warunkach trzeciej rewolucji cyfrowej

Languages of publication

Abstracts

PL
Autor porusza problem efektywnego wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych w procesie szkolenia ekspertów kryminalistyki, co wiąże się ze specyfiką pracy w dziedzinie badań kryminalistycznych oraz z wymaganiami i potrzebami nowoczesnego społeczeństwa cyfrowego. Celem niniejszego studium jest zanalizowanie aktualnego podejścia do szkolenia ekspertów kryminalistycznych i poszerzania ich umiejętności, a także systematyczne rozwiązywanie pojawiających się praktycznych problemów, z wykorzystaniem najnowszych metod dydaktycznych w danej dziedzinie. Badania zostały przeprowadzone metodą analizy istniejącego klasycznego podejścia edukacyjnego do szkolenia ekspertów kryminalistyki w poszczególnych dziedzinach. W świetle wymagań nowoczesnego świata związanych z digitalizacją wszystkich procesów społecznych i państwowych wyniki badań wskazują na potrzebę modernizacji podstawowych technik dydaktycznych. W artykule zaproponowano systemowe podejście do tego zagadnienia – opracowanie i wdrożenie najnowszych platform cyfrowych do szkolenia ekspertów kryminalistyki, którzy potem będą wykorzystywać je w celu efektywnego zastosowania zdobytych umiejętności w praktyce.
EN
The author raises the issue of the effective application of modern approaches in didactics in the process of training forensic experts, which is related to the specifics of activities in the field of forensic examination and to the requirements and needs of modern digital society. The purpose of the study is to analyze the existing approaches to the training of forensic experts and their skills development, as well as systematic coverage of practical problems of application of the latest didactic approaches in the field. The research was conducted by analyzing the existing classical educational approaches for the training of forensic experts in relevant fields. Taking into account the requirements of modernity associated with the total digitalization of all social and state processes the research determines the need to modernize the basic didactic techniques. The article proposes a systematic solution to the problem – the development and implementation of the latest digital platforms for the training of forensic experts in order to effectively apply their upgraded skills in practice.

Year

Issue

308

Pages

30-33

Physical description

Dates

published
2020

Contributors

  • Forensic Science Research Centre of the Ministry of Internal Affairs Ukraine

References

  • Barros, R. (2012). From lifelong education to lifelong learning. Discussion of some effects of today’s neoliberal policies. European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, 3(2).
  • Bushuiev, V.V. (2016). Didactics in forensics: Problems and solutions. Vestnik Moskovskogo universiteta MVD Rossii. Yuridicheskie nauki (Jurisprudence), 5.
  • Delors, J. (1996). Learning: The Treasure within. Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century, https://ifap.ru/library/book201.pdf. (dostęp 8.10.2020).
  • Masuda, Y. (1983). The information society as postindustrial society. World Future Society, 29.
  • Perepechina, I.O. (2015). Forensic and expert didactics in the context of the application of complex innovative forensic technologies. Vestnik Akademii ekonomicheskoi bezopasnosti MVD Rossii, 2.
  • Rossinskaia, E.R. (2016). Competency-based approach as the basic of forensic didactics. Vestnik Moskovskogo universiteta MVD Rossii, 5.
  • Savina, A.K. (2015). Lifelong education as a reality of the modern world. Pedagogika, 10, https://www.kstu.kz/wp-content/uploads/docs/restricted/lib/periodic/Pedagogika_2015_10_105.pdf (dostęp 8.10.2020).
  • Web-site online platform Diya, https://osvita.diia.gov.ua/ (dostęp 8.10.2020).
  • Zinin, A.M. (2016). The importance of expert didactics for the training of forensic experts. Vestnik Moskovskogo universiteta MVD Rossii, 5.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2057447

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_34836_pk_2020_308_4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.