PL EN


2015 | 4 | 30-51
Article title

Jak rozpoznać coaching? Przyczynek do dyskusji nad coachingiem w refleksji andragogicznej i poradoznawczej

Content
Title variants
EN
How to recognize coaching: A voice in the discussion of coaching in andragogy and counsellogy
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Niniejszy artykuł jest próbą uporządkowania zamieszania pojęciowego wokół terminu coaching. Autorzy starają się zebrać spolaryzowane opinie oraz zdemaskować pozory coachingu. Przede wszystkim jednak pragną rozpocząć dyskusję na temat jego edukacyjnego potencjału i możliwości jego wykorzystania w procesie wspierania rozwoju człowieka. Dlatego też do jego analizy wykorzystują dwie perspektywy: andragogiczną i poradoznawczą. Umożliwiają one interpretację coachingu jako interakcyjnego procesu odkrywania i wzmacniania potencjału osobowego ludzi oraz rozwijania umiejętności radzenia sobie z problemami i wyzwaniami.
EN
The article is an attempt at clarifying the terminological confusion around the notion of coaching. The authors compile polarised opinions and views on coaching, seeking to expose its pitfalls and appearances. First of all, however, they open a discussion on the educational potential of coaching and its relevance in supporting human development. To this purpose, they explore coaching applying adult education and counselling studies perspectives, which enables them to interpret coaching as an interactive process of discovering and consolidating people’s personal potential and coping with problems and challenges.
Year
Volume
4
Pages
30-51
Physical description
Dates
published
2015-12-31
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_34862_sp_2015_2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.