Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 15 | 125-133

Article title

TIK w uczeniu (się) języka rosyjskiego na studiach filologicznych jako narzędzie personalizacji zadania dydaktycznego

Content

Title variants

EN
ICT in learning (learning) the Russian language in philological studies as a tool for personalizing the didactic task

Languages of publication

Abstracts

EN
This article is devoted to the use of digital tools in the language education of Russian philology students during practical Russian language classes. The publication is based on the author’s experience in the implementation of the author’s game „Decode Matryoshka” using QR codes and the use of information and communication technology resources to create her own teaching materials, e.g. quizzes created using online tools: Kahoot and Quizlett that allow you to personalize teaching tasks.

Year

Issue

15

Pages

125-133

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

References

  • Adamski F., Personalizm i pedagogika personalistyczna, [w:] Różycka E. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. 4, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2003, s. 349–353.
  • Basińska A., TIK. Z. 1. Teoria w pigułce, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017.
  • Basińska A., TIK. Z. 2. Poradnik mentora, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2017.
  • Filipczak-Białkowska A., Personalizacja zadania jako aktywator zaangażowania, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.
  • Janus-Sitarz A., Personalizacja w kształceniu polonistycznym. Potrzeby, dylematy, dobre praktyki, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia” 2021.
  • Karpeta-Peć B., Innowacyjne rozwiązania glottodydaktyczne w kształceniu kompetencji międzykulturowej, „Neofilolog” 2016, nr 46/2, s. 185–198.
  • Karpeta-Peć B., Afekt vs. efekt – otwarte formy pracy z perspektywy glottodydaktycznej, „Roczniki Humanistyczne” 2018, t. LXVI, zeszyt 10, s. 25–42.
  • Żylińska M., Między podręcznikiem a Internetem. Nowa dydaktyka języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2013.
  • Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2021.
  • Cimaszewska-Kuniniec G., Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu zdalnym, [w:] Jeznach K., Kowalkiewicz-Kulesza A. (red.), Szkoła jutra? Tradycja i (r)ewolucja w edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2023, s. 237–250.
  • Radwiłowicz R., Słownik podstawowych terminów dotyczących doskonalenia procesu dydaktycznego przez zadania: propozycja metodologiczna, „Nauczyciel i Szkoła” 2011, nr 1(49), s. 123–131.
  • Smyrnova-Trybulska E., Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-learning we współczesnej edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2018, https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/22016/1/Smyrnova_Trybulska_Technologie_informacyjno_komunikacyjne.pdf, [dostęp 15.06.2023].
  • Григорьева Е.Я. Игровые технологии как путь повышения познавательной активности учащихся, https://elibrary.ru/item.asp?id=29802304, [dostęp 30.06.2023].

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
41537961

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_34864_heteroglossia_issn_2084-1302_nr15_art7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.