Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 10 | 1 | 215-246

Article title

Oral production A2+ in Italian as foreign language: autonomy and repetition tasks

Content

Title variants

PL
Wypowiedzi ustne na poziomie A2+ w języku włoskim jako obcym – autonomia oraz powtarzanie zadań

Languages of publication

Abstracts

PL
Celem niniejszego opracowania jest ukazanie tworzenia wypowiedzi ustnych w języku włoskim jako języku obcym (A2+) na poziomie szkolnictwa wyższego w świetle zastosowanych powtórzeń zadań oraz samodzielnej nauki studentów w ramach przygotowania ustnego. Na potrzeby badania przeanalizowano sposób, w jaki uczący się odpowiadają na to samo pytanie w rozmowie 1:1 po upływie czterech tygodni. Korpus obejmuje łącznie 20 odpowiedzi ustnych (10 w ramach pierwszej i 10 w ramach drugiej rozmowy) a transkrypcja została przeprowadzona z zastosowaniem metody Jeffersona. Przeprowadzone badanie zestawia ogół pierwszych i drugich odpowiedzi i pozwala stwierdzić, iż liczba użytych słów oraz długość wypowiedzi są znacząco większe w drugim przypadku. Podczas drugiej rozmowy stwierdzono także wyższy poziom autokorekty. Ponadto nie zaobserwowano znaczących różnic w stosowaniu mikro i długich pauz, wykrzyknień, cięć słów lub fraz.
EN
The aim of this study is to present the oral production in Italian as foreign language (A2+) in the higher education level as a result of some repetition task activities with repetition questions and the autonomy study of the students for the oral preparation. For this research it has been analysed how students answer to the same question in 1:1 conversation after four weeks. The corpus comprises a total of 20 oral answers (10 in the first conversation and 10 in the second) and has been transcribed using the Jefferson method. Through the research it should be highlighted that comparing the total of the first answers with the second, the number of words used were major in the second answers as well as the length of the answer. Furthermore, in the second conversation, the level of autocorrection was higher. In addition, no remarkable differences were found by the use of micro and long pauses, interjectional, cut of words or phrases.

Year

Volume

10

Issue

1

Pages

215-246

Physical description

Dates

published
2022

Contributors

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego

References

  • Almusharra, N. (2020). Teachers’ perspectives on promoting learner autonomy for vocabulary development: A case study. Cogent Education, 7(1). https://doi.org/10.1080/ 2331186X.2020.1823154
  • Benson, P. (2013). Learner autonomy. TESOL Q. (Vol. 47), 839-843.
  • Breen, M. P., & Mann, S. J. (1997). Shooting arrows at the sun; perspectives on a pedagogy for autonomy. In P. Benson, & P. Voller (Eds.), Autonomy and Independence in Language Learning (Applied Linguistics and Language Study) (pp. 142-149). Longman.
  • Bygate, M. (1996). Effects of task repetition: Appraising the developing language of learners. In J. Willis & D. Willis (Eds.), Challenge and change in language teaching (pp. 136-146). Oxford: Macmillan.
  • Bygate, M. (2001). Effects of task repetition on the structure and control of language. In M. Bygate, P. Skehan, & M. Swain (Eds.), Task-based learning: Language teaching, learning, and assessment (pp. 23-48). London: Longman.
  • Chiapello, S., González Royo, C., Mura, G. A., & Regagliolo, A. (2015). Teletándem y CORINÉI: las nuevas tecnologías para el aula de I/LE en la UA. En: M. T. Tortosa Ybáñez, J. D. Álvarez Teruel, N. Pellín Buades (coord), XIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria. Nuevas estrategias organizativas y metodológicas en la formación universitaria para responder a la necesidad de adaptación y cambio (pp. 1897-1911). Universidad de Alicante. http://hdl.handle.net/10045/49520
  • Chiapello, S., González Royo, C., Mura, G. A. & Regagliolo, A. (2016). En: M. T. Tortosa Ybáñez, S. Grau Company, J. D. Álvarez Teruel (coord), XIV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria, Investigación, Innovación y enseñanza universitaria: enfoques pluridisciplinares (pp. 1651-1666). Universidad de Alicante. http://hdl.handle.net/ 10045/59775
  • Cohen, A. D. (2011). Second language learner strategies. In E. Hinkel (Ed.), Handbook of research in second language teaching and learning (Vol. II) (pp. 681-698). New York, NY: Routledge.
  • Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, assessment. Cambridge University Press.
  • Council of Europe (2001a). Quadro comune europeo di riferimento per le lingue: apprendimento, insegnamento, valutazione. La Nuova Italia-Oxford [Trad. R. C. S. Scuola].
  • Council of Europe (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment – Companion volume. Strasbourg: Council of Europe Publishing. https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages
  • Dev, P. C. (1997). Intrinsic motivation and academic achievement. Remedial & Special Education 18(1), 12-19. https://doi.org/10.1177/074193259701800104
  • Gass, S., Mackey, A., Alvarez-Torres, M.J., & Fernández-García, M. (1999). The effects of task repetition on linguistic output. Language Learning, 49, 549-581.
  • Girmus, R. L. (2011). How to Motivate Your Students. ERIC. https://eric.ed.gov/ ?id=ED534566
  • Holec, H. (1981). Autonomy and foreign language learning. Oxford: Pergamon.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2196215

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_36575_2353-2912_1_10_2022_215
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.