Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 23 | 2 | 79-89

Article title

Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW w Warszawie – Wybrane refleksje w 20. rocznicę działalności Instytutu

Content

Title variants

EN
Institute of Media Education and Journalism UKSW in Warsaw – selected reflections on the 20th anniversary of the Institute

Languages of publication

Abstracts

EN
The aim of the article is an attempt to determinate the scientific and research condition of the Institute of Media Education and Journalism of UKSW in Warsaw on its 20th anniversary. The analysis covered the position of the Institute in the discipline of social communication and media science, the structure and research profile of the Institute, student activity and study program.  

Year

Volume

23

Issue

2

Pages

79-89

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

References

  • Adamski A., Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa. Historia, teraźniejszość i przyszłość, Studia Theologica Varsaviensia 2013, nr 51 (1-Numer Jubileuszowy 1963–2013), 167–180.
  • Adamski A., Ksiądz profesor Antoni Lewek (1940–2010) i jego zasługi dla edukacji medialnej, Biuletyn Edukacji Medialnej 2012, nr 1, 118–128.
  • Bartnicki R., Ks. prof. dr hab. Antoni Lewek – twórca Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na UKSW, Kultura – Media – Teologia 2010, nr 2 (2), 64–77.
  • Hofman I., Paradygmaty nowej dyscypliny, Studia Medioznawcze 2019, nr 20(4), 308–317.
  • Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW w Warszawie, Program studiów 1. st. Dziennikarstwo ogólne, http://media.uksw.edu.pl/index.php?mod=info&id=7305 (dostęp: 27.12.2022).
  • Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW w Warszawie, Program studiów 2. st. Komunikacja medialno-marketingowa, http://media.uksw.edu.pl/index.php?mod=info&id=7307 (dostęp: 27.12.2022).
  • Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW w Warszawie, Struktura, http://media.uksw.edu.pl/index.php?mod=my&id=7106 (dostęp: 27.12.2022).
  • Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS, dr Rafał Leśniczak, https://www.umcs.pl/pl/dr-rafal-lesniczak,20151.htm (dostęp: 27.12.2022).
  • ISAP – Internetowy System Aktów Prawnych, Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz. U. 2018 poz. 1668 https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180001668 (dostęp: 27.12.2022).
  • Jabłonowski M., Czy istnieją aksjomaty teologii środków społecznego przekazu w naukach o mediach?, w: Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach, red. J. Olędzki, Warszawa 2018, 209–217.
  • Jarosz M., Działania aktywistów języka inkluzywnego w mediach społecznościowych a społeczne postrzeganie feminatywów, Studia Medioznawcze 2021, nr 22 (3), 995–1014.
  • Jeżak-Śmigielska M., Lender-Gołębiowska M., Makuła M., Skóra E., Teologia mediów i komunikacji jako nowa perspektywa badawcza w naukach o mediach, w: Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach, red. J. Olędzki, Warszawa 2018, 171–194.
  • Kała D., Ogólne przesłanki nadania stopnia doktora habilitowanego, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 2021, nr 83 (1), 229–242.
  • Klauza K., Medialna eklezjogeneza w środowisku Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Ksiądz Profesor Antoni Lewek (1940–2010) i spadkobiercy jego troski, Kultura – Media – Teologia 2011, nr 6, 8–17.
  • Koło Naukowe Studentów IEMID UKSW, Statut, http://kns.iemid.uksw.edu.pl/?page_id=2 (dostęp: 27.12.2022).
  • Laskowska M., Estetyka komunikacji jako wyraz grzeczności, Zeszyty Prasoznawcze 2021, nr 1 (245), 9–20.
  • Laskowska M., Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście współczesnych wyzwań mediów społecznościowych, Warszawa 2018.
  • Leśniczak R., News coverage of Christian churches and other religious bodies dealing with the Covid-19 pandemic: An analysis of newspapers in German and English, Church, Communication and Culture 2022, nr 7 (1), 175–195.
  • Leśniczak R., Sprawozdanie z konferencji naukowej organizowanej z okazji 25-lecia istnienia studiów dziennikarskich na Wydziale Teologicznym UKSW, 25 X 2017, Łódzkie Studia Teologiczne 2017, nr 26 (4), 214–216.
  • Leśniczak R., Wizerunek zgromadzeń zakonnych w prasie polskiej (2013–2016), Warszawa 2019.
  • Marcyński K., Kompetencja komunikacyjna. Studium medioznawcze, Warszawa 2017.
  • Ministerstwo Edukacji i Nauki, Wyniki ewaluacji działalności naukowej za lata 2017–2021, 2.08.2022, https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wyniki-ewaluacji-dzialalnosci-naukowej-za-lata2017-2021 (dostęp: 27.12.2022).
  • Monitor UKSW. Wydział Teologiczny, Uchwała nr 611/2019 Rady Wydziału Teologicznego UKSW z dnia 25 listopada 2019 r. w sprawie struktury Wydziału Teologicznego, https://monitor.uksw. edu.pl/wt/docs/292 (dostęp: 27.12.2022).
  • Monitor UKSW. Wydział Teologiczny, DECYZJA NR 25/2020 Dziekana Wydziału Teologicznego UKSW z dnia 14 października 2020 r. w sprawie powołania Zespołu roboczego ds. przygotowania projektów przekształcenia programu studiów I oraz II stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, https://monitor.uksw.edu.pl/wt/docs/349 (dostęp: 27.12.2022).
  • Olędzki J., Komunikować dla integracji. Wprowadzenie, w: Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach, red. J. Olędzki, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2018, 9–20.
  • Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej, Sekcje badawcze, https://www.ptks.pl/sekcje-badawcze (dostęp: 27.12.2022).
  • Relacje w cyberprzestrzeni, red. A. Gralczyk, Warszawa 2020.
  • Sustainable Development Goals and the Catholic Church. Catholic Social Teaching and the UN’s Agenda 2030, red. K. Cichos, J. Sobkowiak, R. Zenderowski, R. Sadowski, B. Zbarachewicz, S. Dziekoński, Taylor & Francis 2021.
  • Stępniak K., Advertising in Communication of the Catholic Church. The Case of Poland, Central European Journal of Communication 2020, nr 13 (27), 409–425.
  • Stępniak K., Fenomen reklamy religijnej, Warszawa–Pułtusk 2017.
  • Stępniak K., Reklama religijna jako odrębny rodzaj reklamy, Zeszyty Prasoznawcze 2018, nr 2 (234), 327–341.
  • Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach, red. J. Olędzki, Warszawa 2018.
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Projekty finansowe z funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, http://test.uksw.edu.pl/pl/projekty-ncbir (dostęp: 27.12.2022).
  • Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Postępowanie habilitacyjne – dr Małgorzata Laskowska, https://www.wdib.uw.edu.pl/strona-archiwalna/wydzial/ nauka-i-badania/habilitacje/2205-postepowanie-habilitacyjne-dr-malgorzata-laskowska (dostęp: 27.12.2022).
  • Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Postępowanie habilitacyjne – ks. dr Krzysztof Stępniak, https://www.wdib.uw.edu.pl/strona-archiwalna/wydzial/nauka-i-badania/habilitacje/1879-postepowanie-habilitacyjne-ks-dr-krzysztof-stepniak (dostęp: 27.12.2022).
  • Wydział Teologiczny Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Koła Naukowe, https://teologia.uksw.edu.pl/node/22 (dostęp: 27.12.2022).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
28409029

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_52097_lst_2023_2_79-90
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.