Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 2 | 1 | 85-106

Article title

Wirtualna rzeczywistość jako narzędzie dydaktyczne staje się normą

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł porusza coraz bardziej popularny temat wykorzystywania wirtualnej rzeczywistości jako narzędzia dydaktycznego, w szczególności w projektowaniu. W czasach, kiedy utrudnione są kontakty międzyludzkie, rzeczywistość jest mocno ograniczona przez system zakazów i rozporządzeń, funkcjonowanie w rzeczywistości cyfrowej (przestrzeni VR i AR) staje się z konieczności normą. W Pracowni Projektowania Tkaniny i Ubioru na Wydziale Architektury Wnętrz Fashion Start-up wprowadza nowe narzędzie dydaktyczne: VR Fashion Design Workflow 1.0. Pracownia ta, jako pierwsza jednostka akademicka specjalizująca się w fashion design w Polsce i jedna z pierwszych w Europie, dygitalizuje proces projektowania ubioru we współpracy z firmą Kontekst Retail Design. Wirtualny rysunek żurnalowy, wirtualny showroom i wirtualny pokaz mody to efekty podsumowujące wdrożenie programu cyfrowego szycia i wirtualnej prezentacji mody. W niniejszym artykule przedstawię metodę i rezultaty pracy w przestrzeni wirtualnej rzeczywistości Pracowni Projektowania Tkaniny i Ubioru od strony praktycznej na tle innych, międzynarodowych uczelni artystycznych specjalizujących się w projektowaniu ubioru.

Year

Volume

2

Issue

1

Pages

85-106

Physical description

Dates

published
2021-06-13

Contributors

  • a:1:{s:5:"pl_PL";s:120:"PPTiU, Katedra Projektowania Przestrzeni Ekspozycyjnych i Multimedialnych, Wydział Architektury Wnętrz, ASP w Krakowie";}

References

  • Deloitte, https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/Pokolenie-Lockdown-czyli-nowe-problemy-mlodych-osob-na-rynku-pracy.html [dostęp: 9.06.2020].
  • Fashion Innovation Agency, https://www.fialondon.com/projects.
  • Forbes, https://www.forbes.com/sites/cathyhackl/2020/07/05/the-metaverse-is-comingits-a-very-big-deal/?sh=26d62e2c440f.
  • Future Innovations 2023, WGSN forecast team, https://www.wgsn.com/en/.
  • https://videogame.balenciaga.com/en/.
  • Lee Jee Hyun, Yang Eun Kyoung, Lee Eun Jee, Min Se Yeong, Sun Zhong Yuan, Xue Bai Jiao, The Use of VR for Collaborative Exploration and Enhancing Creativity in Fashion Design Education, https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17543266.2020.1858350?scroll=top&needAccess=true [dostęp: 7.03.2021].
  • Sherman William, Craig Alan, Understanding Virtual Reality – Interface, Application, and Design, 2003.
  • The New School XREALITY Center, https://www.xrcenter.newschool.edu/projects/parsons-fashion-study-collection-virtual-reality/.
  • Virtual Reality Provides New Tool for Fashion Design Class, „Illinois News Bureau”, 21.12.2020, https://news.illinois.edu/view/6367/1329212207 [dostęp: 21.12.2020].
  • VOGUE, https://www.vogue.co.uk/news/gallery/balenciaga-autumn-winter-2020?image=5fcd17bc94cc0b65da0f151f.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_52652_inaw_67
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.