Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 46 | 1 | 39-50

Article title

Zarządzanie różnorodnością a budowanie wizerunku i reputacji firmy rodzinnej

Content

Title variants

EN
Diversity management and building the image and reputation of a family business

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Celem artykułu jest zaprezentowanie relacji między kwestią budowania wizerunku i reputacji firmy a koncepcją zarządzania różnorodnością, określoną wartościami oraz normami, przestrzeganymi i rozwijanymi przy podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Teza artykułu brzmi następująco: istnieje relacja między budowaniem wizerunku i reputacji firmy, mającym istotne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizacji, a koncepcją zarządzania różnorodnością. Autorka zwraca uwagę na znaczenie zachowań pro etycznych i pro humanistycznych w zarządzaniu organizacją oraz ich wpływu na budowanie wartości firmy. Istotną rolę w tworzeniu wizerunku i reputacji organizacji może odgrywać koncepcja zarządzania różnorodnością.
EN
The objective of the article is to present the relations between the issue of building the image and repu- tation of a company and the concept of diversity management, determined by values and standards, fulfilled and developed with the attempt to managing human resources in the organisation. The article thesis reads: there is a relationship between building the image and reputation of a company, which is vital for the correct functioning of the organisation and the concept of diversity management. The Author points out to the importance of pro-ethical and pro-human behaviour in organisation management and its influence on building the value of the company. A significant role in creating the image and reputation of the organisation can be played by the concept of diversity management.

Year

Volume

46

Issue

1

Pages

39-50

Physical description

Dates

published
2018-03-31

Contributors

  • Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie

References

  • Anderson R., Reeb D. [2003], Founding-family ownership and firm performance: Evidence from the S & P 500, „Journal of Finanse”, Vol. 58, No. 3, pp. 1301-1328.
  • Banasiak A. [2014], Społeczna odpowiedzialność biznesu w zarządzaniu małym przedsiębiorstwem rodzinnym, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” tom XV, zeszyt 7, część III, Wydawnictwo SAN, s. 125-134.
  • Bassi J., Lev B., Low J., McMurer D.P, Siesfeld G.A. [2000], Measuring Corporate Investments in Human Capital, in: The New Relationship – Human Capital in the American Corporation, M.M. Blair, E.A. Kochan (eds.), Brooking Institution Press 2000.
  • Borkowski I., Stasiuk-Krajewska K. (red.) [2011], Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations, Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Budzyński W. [2002], Wizerunek firmy, kreowanie, zarządzanie, efekty, Warszawa, Poltex.
  • Budzyński W. [2012], Kształtowanie wizerunku równoległego, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Bukowska U. [2013], Prokobiecość w kształtowaniu wizerunku pracodawcy, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowa cje. Projekty”, nr 4, s. 75-81.
  • Carr-Ruffino N. [1993], The promotable woman: Advancing through leadership skills, Wadsworth.
  • Cenker E.M. [2013], Public Relations, Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
  • Dąbrowski T.J. [2010], Reputacja przedsiębiorstwa, Kraków, Oficyna Wolters Kluwer business.
  • FFR [2014], Polacy o firmach rodzinnych. Raport opinii, Fundacja Firmy Rodzinne i FBN Poland, http://portal.firmyrodzinne.eu/resource/polacy-o-firmach-rodzinnych, dostęp 04/10/2017.
  • Figiel A. [2013], Reputacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ujęcie marketingowe, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Fombrun C.J., Gardberg N.A., Sever J.M. [2000], The reputation quotient: a multiple stakeholder measure of corporate reputation, “Journal of Brand Management”, Vol. 7(4), pp. 241-255.
  • FOB [2016], Łączy nas różnorodność. Przewodnik po karcie Różnorodności, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
  • Gableta S.M., Bodak A. [2011], Warunki uwzględniania interesów pracobiorców w polskiej praktyce gospodarczej (prezentacja wyników badań empirycznych), w: Efektywność gospodarowania kapitałem ludzkim, B. Bohdziewicz (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 324-362.
  • Griggs L.B. [1995], Valuing diversity: Where from ...where to?, in: Valuing diversity: New tools for a new reality, L.B. Griggs, L.L. Louw (eds.), New York, McGraw-Hill 1995, pp.1-14.
  • Gross-Gołacka E. [2016], Rola koncepcji zarządzania różnorodnością w doskonaleniu organizacji, „Problemy Jakości”, nr 4, s. 28-34.
  • Gross-Gołacka E. [2018], Zarządzanie różnorodnością. W kierunku zróżnicowanych zasobów ludzkich w organizacji, Warszawa, Difin.
  • Grunig J.E. [1992], The Development of Public Relation Research in the United State and its Status in Communication Science, Avenarius, Ambrecht.
  • Grunig J.E. [2001], Two-way symmetrical public relations. Past, present and future, in: Handbook of public relations, R.L. Heath, Thousand Oaks, Sage.
  • Klimek J. [2014], Etyka przedsiębiorstw rodzinnych, Przedsiębiorstwo rodzinne w gospodarce globalnej, R. Sobiecki (red.), Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, s. 173-204.
  • Klimek J. [2017], Strategia MSP. Przedsiębiorczość-Konkurencyjność-Rozwój, Warszawa, EMENTON.
  • Klimek J. [2014], W rodzinnej firmie. Powstanie, rozwój, zagrożenia i szanse, Warszawa, Wydawnictwo Menedżerskie.
  • Kopeć J. [2013], Procedury personalne kształtujące wizerunek pracodawcy, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowac je. Projekty”, nr 4, s. 50-51.
  • Kotler Ph. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Warszawa, Gebethner & Ska.
  • Kraczla M., Wziątek-Staśko A. [2014], Karta różnorodności narzędziem doskonalenia wizerunku organizacji, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie”, nr 2, s. 325-330.
  • Krawiec F. [2009], Kreowanie i zarządzanie reputacja firmy, Warszawa, Difin.
  • Loden M., Rosener J.B. [1991], Workforce America! Managing Employee Diversity as a Vital Resource, Illinois, Business One Irwin.
  • Marjański A. [2012], Sukcesja jako wyróżnik przedsiębiorstwa rodzinnego, w: Ł. Sułkowski (red.), Firmy rodzinne – współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Kierunki i strategie rozwoju, Łódź, SAN, s. 35.
  • Matuska E., Sałek-Imińska A. [2014], Diversity management as employer branding strategy, „Human Resources Management and Ergonomics”, nr 2, pp. 70-80.
  • Mazur-Wierzbicka E. [2014], Specyfika realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach rodzinnych, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” tom XV, zeszyt 7, część I, Wydawnictwo SAN, s. 227-240.
  • Oleksyn T. [2014], Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Warszawa, Oficyna Wolters Kluwer business.
  • Raport [2011], Raport z badania ilościowego dotyczącego świadomości, potrzeb i działań firm w zakresie Zarządzania różnorodnością, Warszawa, listopad 2011 (dane surowe).
  • Rybak A. [2014], Czynniki sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, tom XV, zeszyt 7, część III, Wydawnictwo SAN, s. 283-292.
  • Słownik Języka Polskiego [2003], Warszawa, PWN.
  • Sobiecki R., Żelazko B. [2015], Sposób na sukces firmy rodzinnej (wyniki badania empirycznego), „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów: problemy, innowacje, projekty”, nr 4 (38), s. 171-184.
  • Sułkowski Ł., Marjański A. [2009], Firmy rodzinne, jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Warszawa, Poltext.
  • Thomas R.R. Jr. [2002], From affirmative action to affirming diversity, “Harvard Business Review on Managing Diversity”, pp. 1-33.
  • Triandis H.C., Suh E.M. [2002], Cultural Influences on Personality, “Annual Reviews Psychology”, Vol. 53, No. 1, pp. 133-153, http://web.yonsei.ac.kr/suh/file/Cultural%20influences%20on%20 personality.pdf
  • Venter E., Boshoff C., Mass G. [2005], The influence of successor-related factors on the succession process in small and medium-sized family business, “Family Business Review”, nr 8(4), pp. 284.
  • Wójcik K. [2009], Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa, Wydawnictwo PLACET.
  • Wziątek-Staśko A. [2014], Karta różnorodności narzędziem doskonalenia wizerunku organizacji, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie”, nr 2, s. 325-330.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_5604_01_3001_0012_0991
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.