PL EN


2019 | 52 | 3 | 47-55
Article title

Crowdfunding udziałowy, jako forma finansowania rozwoju przedsiębiorstwa

Authors
Content
Title variants
EN
Crowdfunding as a new form of financing company development
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The change in regulations in terms of increasing the limit of offers of equity crowdfunding in Poland from 100,000 EUR to 1 million EUR made it more attractive to wider group of entities. Not without significance was also the success of crowdfunding offer of Wisła Kraków football club. The aim of the article is to present the concept of crowdfunding and to propose an original model of crowdfunding transaction. The article consists literature studies, legal regulations and case study method. On this basis, a model for transactions of rising capital through share crowdfunding was proposed.
PL
Zmiana przepisów, podwyższająca limit prowadzenia ofert crowdfundingu udziałowego w Polsce ze 100 tys. euro do 1 mln euro sprawiła, że znalazł się on w kręgu zainteresowania znacznie większej liczby podmiotów. W propagowaniu wiedzy o crowdfundingu pomógł też sukces oferty klubu piłkarskiego Wisła Kraków. Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji crowdfundingu oraz zaproponowanie autorskiego modelu transakcji crowdfundingowej. W artykule wykorzystano studia literatury, regulacji prawnych oraz metodę case study. Na tej podstawie zaproponowano model transakcji pozyskania kapitału poprzez crowdfunding udziałowy.
Year
Volume
52
Issue
3
Pages
47-55
Physical description
Dates
published
2019-09-30
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_5604_01_3001_0013_4789
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.