Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 53 | 3 | 87-102

Article title

Job crafting wśród młodszych i starszych nauczycieli akademickich

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Przedmiotem artykułu jest problematyka job crafting, obecnie (z punktu widzenia badań empirycznych) dynamicznie rozwijająca się w literaturze przedmiotu, ale Polsce podejmowana stosunkowo rzadko. Artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej, w której omówiono koncepcję job crafting, wyniki badań tego zjawiska i czynniki współwystępujące z job crafting, oraz empirycznej, gdzie przedstawiono wyniki badań ilościowo-jakościowych, przeprowadzonych na próbie 64, a następnie wybranych z tej próby 36 nauczycieli akademickich publicznych i niepublicznych uczelni w Polsce. Z badań wynika, że występuje statystycznie istotne zróżnicowanie wśród młodszych i starszych przedstawicieli nauczycieli akademickich zarówno pod względem częstotliwości, jak i treści zachowań typu job crafting. Starsi nauczyciele akademiccy częściej modyfikują swój sposób postrzegania wykonywanej pracy i dokonują refleksji dotychczasowej aktywności zawodowej (modyfikacja jest dokonywana na poziomie poznawczym), które sprowadzają się do krytycznego przewartościowania swoich wcześniejszych ocen i najczęściej pozytywnych refleksji nad własnymi dokonaniami zawodowymi; młodsi pracownicy naukowo-dydaktyczni częściej wprowadzają zmiany strukturalne, odnoszące się do pracy ze studentami.

Keywords

Year

Volume

53

Issue

3

Pages

87-102

Physical description

Dates

published
2019-09-30

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_5604_01_3001_0013_5259
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.