PL
Przedmiotem artykułu jest stres zawodowy doświadczany przez nauczycieli w dobie pandemii koronawirusa COVID-19. Punktem wyjścia prowadzonych w tekście rozważań uczyniono specyfikę pracy w zawodzie nauczyciela – zaliczanego do grupy profesji pomocowych – stanowiącą źródło szeregu obciążeń i napięć, które w kolejnej części tekstu przedstawione zostały z perspektywy stresu doświadczanego przez ogół ludzi w trakcie pandemii. Następnie, wykorzystując wyniki wybranych analiz, skoncentrowano się na obciążeniach zawodowych nauczycieli będących pochodną pracy zdalnej, ze szczególnym uwzględnieniem obciążeń wynikających bezpośrednio lub pośrednio z szeroko pojmowanych relacji interpersonalnych z uczniami. W podsumowaniu artykułu zaproponowano szereg rozwiązań, których wprowadzenie mogłoby okazać się przydatne z punktu widzenia wzmocnienia zdolności nauczycieli do radzenia sobie ze stresem.