Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 621(6) | 22-27

Article title

Cyfrowa psychoedukacja poznawczo-behawioralna jako bezpłatna, masowa interwencja mogąca objąć gabinety wszystkich psychologów szkolnych w Polsce

Authors

Content

Title variants

EN
Digital cognitive behavioural psychoeducation as a free, mass intervention that can involve all school psychologists’ offices in Poland

Languages of publication

Abstracts

EN
The article presents the possibility of implementation of digital cognitive behavioural psychoeducation as a mass, free intervention in Polish schools. The author describes the iFightDepression tool which was implemented as part of the EAAD-Best.eu project, funded by the European Commission. This tool can involve a lot of users, increase access to treatment and reach people who are reluctant to use traditional mental health services. iFightDepression is based on cognitive behavioural therapy (CBT) and has been clinically tested to show positive antidepressant effects. The author draws attention to the possibility of using the tool as an element of prevention in school psychological and pedagogical offices, which may contribute to reducing mental health crises in Polish schools.
PL
Tekst przedstawia możliwość wykorzystania cyfrowej psychoedukacji poznawczo-behawioralnej jako masowej, bezpłatnej interwencji w polskich szkołach. Autor opisuje narzędzie iFightDepression, które zostało wdrożone w ramach projektu EAAD-Best.eu, finansowanego przez Komisję Europejską. Narzędzie to ma potencjał do objęcia szerokiego zakresu użytkowników, zwiększenia dostępności leczenia oraz dotarcia do osób, które mogą być niechętne korzystaniu z tradycyjnych usług zdrowia psychicznego. iFightDepression oparte jest na terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) i zostało klinicznie zbadane, wykazując pozytywne efekty przeciwdepresyjne. Autor zwraca uwagę na możliwość wykorzystania narzędzia jako elementu profilaktyki w szkolnych gabinetach psychologicznych i pedagogicznych, co może przyczynić się do zmniejszenia kryzysów zdrowia psychicznego w polskich szkołach.

Year

Volume

Pages

22-27

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
44324958

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_5604_01_3001_0053_7504
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.