Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 1/2015 (51), t.2 | 149-169

Article title

Planowanie negocjacji w małych i średnich przedsiębiorstwach doradczych. Koncepcja metodyczna i wyniki badań

Authors

Content

Title variants

EN
Negotiations Planning in Small & Medium-sized Consulting Enterprises. Methodological Concept & Research Results

Languages of publication

Abstracts

PL
Celem artykułu jest prezentacja rezultatów badań empirycznych stanowiących praktyczną weryfikację autorskiej koncepcji metodycznej planowania negocjacji w firmie. Przedmiotem badań były negocjacje pomiędzy kilkudziesięcioma małymi i średnimi firmami doradczymi a ich klientami, dotyczące określenia warunków i zasad realizacji projektów konsultingowych. Po pierwsze, omówiono krótko proponowaną metodykę planowania negocjacji. Po drugie, przedstawiono cele i zakres badań. Po trzecie, scharakteryzowano ich metody, obiekty i przebieg. Po czwarte, dokonano identyfikacji rozważanej metodyki w wybranym obszarze, tj. zestawiono wyniki badań. Po piąte, sformułowano wnioski z badań, tj. oceniono tę metodykę. Wreszcie opracowano zalecenia z badań, tj. wskazano kierunki jej pożądanych zmian.
EN
The objective of the paper is to present the effects of empirical research, constituting practical verification of the author’s methodological concept of planning negotiations in a company. The research object were negotiations between several dozen small and medium-sized consulting companies and their clients, concerning the elaboration of conditions and rules for carrying out consulting projects. Firstly, the suggested methodological concept of negotiations planning was described. Secondly, the objectives and scope of research were presented. Thirdly, their methods, objects and process were characterized. Fourthly, the considered methodological framework was identified within the selected area, i.e. research findings were listed. Fifthly, conclusions from the research were formulated, i.e. that framework was evaluated. Finally, recommendations from the research were elaborated, i.e. directions of the desired changes in that framework were suggested.

Year

Pages

149-169

Physical description

Dates

published
2015

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

References

  • Kozina, A. (2012). Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Lewicki, R.J., Saunders, D.M., Barry, B. i Minton, J.W. (2005). Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Oppenheim, A.N. (2004). Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
  • Raiffa, H., Richardson, J. i Metcalfe, D. (2002). Negotiation Analysis. The Science and Art of Collaborative Decision Making. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press.
  • Rządca, R. (2003). Negocjacje w interesach. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Stabryła, A. (2006). Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi. Warszawa–Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Szeloch, Z.M. (1992). Doradztwo organizacyjne. Doświadczenia zachodnioeuropejskie. Ruda Śląska: Krajowe Wydawnictwo Gospodarcze.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
525638

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_7172_1644-9584_51_10
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.