Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 1(34) | 161-174

Article title

Administracja publiczna jako organizacja ucząca się – badanie usługobiorców PIORiN

Content

Title variants

EN
Public administration as a learning organization – a survey of PIORiN service users

Languages of publication

Abstracts

EN
The purpose of this paper is to present the results of a survey of PIORiN service recipients in the context of a learning organization. Respondents identified categories related to staff subject matter expertise as strengths of the inspection. As possible areas of research they indicated a possible too slow pace of work. Further research is indicated to examine the impact of stereotypes affecting customer perceptions of officials. The study is the first comprehensive survey of PIORiN based on a nationwide sample.
PL
Celem artykułu jest prezentacja wyników badania ankietowego usługobiorców PIORiN w kontekście organizacji uczącej się. Za silną stronę inspekcji respondenci uznali kategorie związane z kompetencjami merytorycznymi pracowników. Jako możliwe obszary badawcze wskazywali na zbyt wolne tempo prac. W dalszych badaniach wskazane jest zbadanie wpływu stereotypów wpływających na postrzeganie urzędników przez klientów. Badanie jest pierwszym całościowym badaniem PIORiN opartym na próbie ogólnopolskiej.

Year

Issue

Pages

161-174

Physical description

Dates

published
2021

Contributors

  • Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski, Polska
  • Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa

References

  • Abubakar, A.M., Elrehail, H., Alatailat, M.A. i Elçi, A. (2019). Knowledge management, decision- making style and organizational performance. Journal of Innovation & Knowledge, 4(2), 104–114. https://doi.org/10.1016/j.jik.2017.07.003.
  • Brunetti, F., Matt, D.T.,Bonfanti, A., De Longhi, A., Pedrini, G. i Orzes, G. (2020). Digital transformation challenges: strategies emerging from a multi-stakeholder approach. The TQM Journal, 32(4), 697–724. https://doi.org//TQM-12-2019-0309.
  • Gerlak, A.K. i Heikkila, T. (2011). Building a Theory of Learning in Collaboratives: Evidence from the Everglades Restoration Program. Journal of Public Administration Research and Theory, 21(4), 619–644. https://doi.org/10.1093/jopart/muq089.
  • Glinka, B. (2008). Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce. Warszawa: PWE.
  • Grover, P. i Kar, A.K. (2017). Big Data Analytics: A Review on Theoretical Contributions and Tools Used in Literature. Global Journal of Flexible Systems Management, 18(3), 203–229. https://doi.org/10.1007/s40171-017-0159-3.
  • Hensel, P. i Glinka, B. (2012). Urzędnicy i przedsiębiorcy. Kulturowe bariery współpracy. Warszawa: Poltext.
  • Olejniczak, K. (red.) (2012). Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Pestoff, V. (2011). Co-production and Third Sector Social Services in Europe. Ciências Sociais Unisinos 47(1), 15–24.
  • Pestoff, V., Brandsen, T. i Verschuere B. (red.) (2012). New Public Governance, the Third Sector and Co-Production. Routledge.
  • Sager, F. i Rosser, Ch. (2009). Weber, Wilson, and Hegel: Theories of Modern Bureaucracy. Public Administration Review, 69(6), 1136–1147. https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2009.02071.x.
  • Samier, E. (2002). Weber on Education and its Administration: Prospects for Leadership in a Rationalized World. Educational Management Administration & Leadership, 30(1), 27–45. https://doi.org/10.1177/0263211X020301006.
  • Sprawozdanie z działalności Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa w 2020 roku. www. piorin.gov.pl
  • Xu, R., Sun, Q., i Si, W. (2015). The Third Wave of Public Administration: The New Public Governance. Canadian Social Science, 11(7), 11–21. https://doi.org/10.3968/7354.
  • Yang, K. (2008). Examining Perceived Honest Performance Reporting by Public Organizations: Bureaucratic Politics and Organizational Practice. Journal of Public Administration Research and Theory, 19(1), 81–105. https://doi.org/10.1093/jopart/mum042.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
20432135

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_7172_1733-9758_2021_34_12
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.