Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 9 | 2 | 101-110

Article title

Ochrona konsumentów w świetle rozporządzenia eIDAS

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Niniejszy artykuł analizuje wpływ rozporządzenia eIDAS na umowy konsumenckie z perspektywy ustawy o prawach konsumenta i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Następnie przedstawiono wpływ rozporządzenia eIDAS na możliwość naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez przedsiębiorców nie przestrzegających standardów sankcjonowanych przez rozporządzenie eIDAS. Zaprezentowane rozważania prowadzą do wniosku, że niezbędna jest korelacja i dostosowanie rozwiązań o charakterze technicznym z regulacjami w przedmiocie ochrony konsumentów.

Year

Volume

9

Issue

2

Pages

101-110

Physical description

Dates

published
2020

Contributors

  • Uniwersytet Warszawski: Wydział Prawa i Administracji

References

  • Adamczyk, J. (2017). Nowe formy szczególne czynności prawnych w Kodeksie cywilnym – dokumentowa oraz elektroniczna – a obowiązywanie rozporządzenia eIDAS. Prawo Mediów Elektronicznych, (4).
  • Błaszczyk, C. (2018). Prowadzenie działalności gospodarczej w cyberprzestrzeni. W: Banasiński C. (red.), Cyberbezpieczeństwo. Zarys wykładu. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Goździaszek, Ł. (2019). Identyfikacja elektroniczna i usługi zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Lubasz, D. i Namysłowska, M. (red.). (2015). Ustawa o prawach konsumenta. Komentarz. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Marucha-Jaworska, M. (2017). Rozporządzenie eIDAS. Zagadnienia prawne i techniczne. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Nielsen, (2018). Sprzedaż online FMCG rośnie 4 razy szybciej niż offline. Pozyskano z: https://www.nielsen.com/pl/pl/insights/article/2018/fmcg-online-sales-growing-4x-faster-than-offline (21.02.2020).
  • Stolecka-Makowska, A. (2016), Zakupy konsumentów przez internet w Polsce i Unii Europejskiej – analiza porównawcza. Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, (302).
  • Zwolińska, A. (2017). Treści cyfrowe w urządzeniach mobilnych. Prawo Mediów Elektronicznych, (1).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2180347

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_7172_2299-5749_IKAR_2_9_8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.