Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 8 | 4 | 102-116

Article title

Grupy sprzedażowe jako potencjalna przeciwwaga siły nabywczej grup zakupowych

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Porozumienia (alianse) sprzedażowe stanowią jeden z najrzadziej poruszanych tematów w rozważaniach antymonopolowych. Co do zasady są dopuszczalne na gruncie obowiązujących regulacji, niemniej praktyczne ich zastosowanie nastręcza szereg obostrzeń i obaw. Niniejszy artykuł w swoim zamyśle jest próbą podjęcia dość trudnego tematu w obszarze prawnym, który w dobie postępującej konsolidacji przedsiębiorców może mieć niebagatelne znaczenie praktyczne. W artykule, po pierwsze, przedstawiono regulacje grup zakupowych i sprzedażowych w perspektywie amerykańskiej, unijnej i krajowej. Po drugie, omówiono obszary największych ryzyk antymonopolowych i jednoczesnych możliwości potencjalnych okoliczności, w których warto podejmować trud pogłębionej analizy zawierania porozumień sprzedażowych.

Year

Volume

8

Issue

4

Pages

102-116

Physical description

Dates

published
2019

Contributors

  • Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk

References

  • DG Comp. (2015). Press Relase: Antitrust: new Commission Guidelines on joint selling of olive oil, beef and veal, and arable crops. Brussels, 27 November.
  • Faull, J. i Nickpay, A. (2007). The EC Law of Competition. Oxford: Oxford University Press.
  • Jurkowska-Gomułka, A. (2011). Dopuszczalność porozumień zakupowych w świetle reguł konkurencji w wybranych systemach prawnych. Kwartalnik Prawa Publicznego, 11, 67–93.
  • Jurkowska-Gomułka, A. (2013). Publiczne i prywatne egzekwowanie zakazów praktyk ograniczających konkurencję. W poszukiwaniu zrównoważonego modelu współistnienia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW.
  • Konsolidacja na polskim rynku hurtowym FMCG. (2016). Wiadomości Handlowe, 18 października. Pozyskano z: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/drukujpdf/artykul/9197.
  • Kostecka-Jurczyk, D. (2014). Porozumienia kooperacyjne w polskim i europejskim prawie konkurencji. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski.
  • Skoczny, T. (red.). (2009). Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz. Warszawa: C.H. Beck.
  • Stawicki, A. i Stawicki, E. (red) (2016). Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Tajer, S. (2014). Procesy konsolidacji w handlu hurtowym w okresie spowolnienia gospodarki. Handel Wewnętrzny, 3(350), 3–14.
  • ten Kate, G., van der Wall, S. (2017). Eyes on the price: International supermarket buying groups in Europe. SOMO Paper.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2168016

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_7172_2299-5749_IKAR_4_8_7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.