PL EN


2016 | 4 |
Article title

ИНТЕРНЕТ-МЕМЫ КАК РЕПРЕЗЕНТАНТЫ МЕДИАКОНЦЕПТА (К ВОПРОСУ О МЕТОДИКЕ АНАЛИЗА МЕДИАОБРАЗА)

Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł poświęcony jest opisowi mechanizmów kształtowania obrazu medialnego.Autorka proponuje metodę analizy opartą na najszerszym znaczeniu tego terminu,która zakłada włączenie do korpusu badanego materiału tekstów nie tylko zaprojektowanychprzez profesjonalistów, ale też tych, które pojawiły się w przestrzenimedialnej spontanicznie. Podstawową materią badawczą są memy internetowe,które otrzymały we współczesnych badaniach lingwistycznych status podstawowejjednostki strukturalnej przestrzeni medialnej. Korpus memów internetowych, którereprezentują obraz medialny, jest traktowany jako hipertekst, co pozwala nie tylkozidentyfikować i opisać różne aspekty reprezentowanego wizerunku medialnego, aletakże zrozumieć zasady strukturyzacji odpowiednich konceptów medialnych orazokreślić ich korelację z innymi fragmentami zbiorowej przestrzeni kognitywnej.
Keywords
Year
Issue
4
Physical description
Dates
published
2017-04-15
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-issn-0137-298X-year-2016-issue-4-article-5532
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.