Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2011 | Zeszyt | XXV | 663-674

Article title

Partnerstwo organizacji pozarządowych i sektora biznesu - istota, przesłanki i warunki powodzenia

Content

Title variants

EN
Ngo's and business' sector partnership - the essence, premises and conditions of its success

Languages of publication

Abstracts

EN
The aim of that article is to introduce the essence, premises of forming bilateral partnerships between NGOs and business sector and moreover to present the conditions to be fulfilled to make these partnerships’ successful. First part of the article focuses on the key features of intersectional partnership and it describes some strategies which should be taken into deeper consideration by NGOs before getting into partnering relationships with enterprises. Second part is divided into two sections in which initiating cooperation premises are presented and then would –be advantages are described. The last but not least part of the article speaks about conditions which must be met to make the future partnership successful for all its members and partners.
PL
Celem niniejszego artykułu było przedstawienie istoty, przesłanek zawierania i warunków powodzenia bilateralnych partnerstw między organizacjami pozarządowymi (ang. non-governmental organization – NGO) a sektorem biznesu. W części pierwszej artykułu wyjaśniono istotę partnerstwa międzysektorowego, opisano również strategie, którymi mogą kierować się NGO, wchodząc w relacje z przedsiębiorstwami. W części drugiej przedstawiono przesłanki inicjowania tego rodzaju współpracy oraz potencjalne korzyści, jakie niesie ona dla partnerów. Część trzecia zawiera opis warunków, jakie muszą być spełnione, aby przedmiotowe partnerstwo przyniosło oczekiwane rezultaty.

Year

Volume

Issue

XXV

Pages

663-674

Physical description

Dates

published
2011

Contributors

References

  • Boczoń J. 2007. Budowanie partnerstwa lokalnego, WWW.ropstorun.pl, dostęp 13.05.2011.
  • Edelman Annual Trust Barometer, http://www.edelman.com/news, 05.03.2006.
  • Hamann R. 2003. Mining companies’ role in sustainable development: the ‘why’ and ‘how’ of CSR from a business perspective Development Southern Africa, vol. 20, no 2
  • Nelson J., Zadek S. 2000. Partnership Alchemy: New Social Partnership In Europe, The Copenhagen Centre, Kopenhaga.
  • Schiller B. 2005. Business-NGO Partnership, Ethical Corporation, London, http://www.ethicalcorp.com/londonpartnership/final_report_Jan_10.pdf, 03.01.2007.
  • Tennyson R. 2003. The Partnering toolbook, The International Business Leaders Forum (IBIF), the Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN), http://www.undp.org.
  • Tennyson R., Serafin R. 2005. Poradnik partnerstwa, International Business Leaders Forum/Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, Kraków.
  • Valor C., de Diego A.M. 2009. Relationship of business and NGOs: an empirical analysis of strategies and mediators of their private relationship, „Business Ethics: A European Review”, vol. 18, nr 2.
  • Valor Martinez C. 2003. Social Alliances for Fundraising: How Spanish Nonprofits Are Hedging the Risks, „Journal of Business Ethics” vol. 47, nr 3.
  • Zasady Partnerstwa w nowych programach EFS (2007–2013). Ramy programowania, dokument opracowany przez państwa członkowskie zarządzające Inicjatywą Wspólnotową EQUAL, czerwiec 2006, http://ec.europa.eu.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2164240

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-0860-9608-year-2011-volume-Zeszyt-issue-XXV-article-3d15277a-765f-3878-abe6-13a13848b8d6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.