Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2016 | Zeszyt | XXX | 397-402

Article title

Values and their significance in human life

Authors

Content

Title variants

PL
Wartości i ich znaczenie w życiu człowieka

Languages of publication

Abstracts

PL
W przeszłości Epos próbował odpowiedzieć na pytanie „Czym jest wartość?”. Zdefiniowaniem tego pojęcia zajmuje się wielu filozofów, a zawłaszcza tych, którzy próbują stworzyć uniwersalny system wartości. Właściwy system wartości jest bardzo ważny zwłaszcza wśród młodych pokoleń, które żyją na otwartych przestrzeniach i przyswajają nie tylko swoją lecz także kultury innych krajów. Na obecne postawy wpływ miały również gwałtowne zmiany ow czasach postmodernizmu co zwiększa ryzyko na pewnym etapie rozwoju człowieka, więc istotnym jest posiadanie poprawnego systemu wartości.
EN
In the past, the Epos addressed the question of values. Defining the term itself is subject to review by many philosophers, especially those who have tried to create a universal value system. Proper value system is very important especially in the young generation that lives in open space who acquires not only their culture but also the cultures of other countries. The current period was also characterized by rapid changes and the time of postmodernism thus amplify the riskiness of a life stage of life, so it is important the correct value chain of values.

Keywords

Year

Volume

Issue

XXX

Pages

397-402

Physical description

Dates

published
2016

Contributors

References

  • Baková D. 2011. Rodina včera a dnes z pohľadu hodnôt, in: Mosty k rodine 2011: zborník z konferencie konanej 25.10.2011 v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, SPDDD Úsmev ako dar, s. 5–9, IS BN 978-80-969616-8-9.
  • BOROš J. K. 1996. Problematike hodnôt adolescentov (stredoškolákov a vysokoškolákov), „Pedagogická Revue”, ISS N 1335-1982, roč. XLVIII , č. 5–6, s. 257–266.
  • ČÁBALOVá D. 2011. Pedagogika, Praha, Grada Publishing, s. 272, IS BN 97880-247-2993-0.
  • EY RE R., EY RE L. 2000. Jak naučit děti hodotám, Praha, Portál, s. 160, IS BN 80-7178-360-9.
  • Galik S. 2005. Filozofia a mediá, Bratislava, Agora, s. 344, IS BN 978-80-8084-586-5.
  • Gluchmanová M. 2009. Uplatnenie princípov a hodnôt etiky sociálnych dôsledkov v učiteľskej etike, Prešov, Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, s. 222, IS BN 978-80-555-0042-3.
  • Hubinková Z. A kol. 2008. Psychologie a sociologie ekonomického chování, Praha: Grada Publishing, s. 280, IS BN 978-80-247-1593-3.
  • Kučerová S. 1996. Človek–hodnoty–výchova, Prešov: Grafotlač, s. 231, IS BN 8085668-34-3.
  • Lajčiaková P., Blaščíková A. 2003. Pohľad na hodnotovú orientáciu mladých ľudí, in: Zborník príspevkov vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou konanej v rámci 5. výročia stretnutia SFZ, Bratislava, IRIS , s. 292–296, IS BN 8089018-57-2.
  • PRůcha J., Veteška J. 2012. Andragogický slovník, Praha, Grada Publishing, s. 296, IS BN 978-80-247-3960-1.
  • Štefancová V. 2013. Hodnoty a životné pocity ako predpoklad etickej výchovy v súčasnej rodine, in: Dobro a zlo, alebo o morálke (psychologické a filozofické aspekty morálky v edukácii (zborník vedeckých štúdií), Banská Bystrica, PF UMB v Banskej Bystrici, s. 191–208, IS BN 978-80-557-0538-5, s. 192.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2166096

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-0860-9608-year-2016-volume-Zeszyt-issue-XXX-article-a1666de8-09c5-3e44-89a3-86a11b9dd016
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.