Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Uniwersytet Dolnośląski DSW. Wydawnictwo Naukowe DSW
Journal
Forum Oświatowe
Year
2016
Volume
28
Issue
2(56)
Identifiers
Cover
Volume contents
2(56)
article:
History Education in Conflict Contexts: Toward Transitional Justice and Emancipation
(
Muhammad S.
), p. 11-29
article:
Phenomenon-Based Teaching and Learning through the Pedagogical Lenses of Phenomenology: The Recent Curriculum Reform in Finland
(
Symeonidis V.
,
Schwarz J. F.
), p. 31-47
article:
Disability and Ethics: A Parent Action in Poland
(
Licznerska A. L.
), p. 49-64
article:
Teachers in Disarray: Clashes Between Inclusive Policy and Practice in a German School
(
Wagner J.
), p. 65-82
article:
The Dialectic of Ignorance in School
(
Babicka-Wirkus A.
,
Rusnak M.
), p. 83-96
article:
Alignment of the External Evaluation and Specific Features of Waldorf Pedagogy
(
Liszka A.
,
Kopp E.
), p. 97-114
article:
Learning as Educational Experience: Implications for Pedagogical Practice
(
Eckart E.
), p. 115-126
article:
Bourdieu’s Field Approach: Implications for Research on Knowledge and Learning Cultures in an Academic Environment
(
Grochalska M.
,
Wasilewska E.
), p. 129-141
article:
Wczesna historia coachingu: poszukiwanie definicji i interferencji idei
(
Zemełka A. M.
), p. 143-160
article:
Egzaminowanie w szkole wyższej: między (nie)oczywistością znaczeń i złudzeniami zmiany
(
Szyling G.
), p. 161-183
article:
Naprzód ku przeszłości! Nauczanie historii a zmiany ideologii państwowej w Rosji na początku XXI wieku
(
Siegień W.
), p. 185-202
article:
Resilience a edukacja. Rola fenomenu skutecznej adaptacji w osiągnięciach szkolnych
(
Smulczyk M.
), p. 203-222
article:
Rola etyki niezależnej w procesie kształtowania tożsamości moralnej
(
Obrycka M.
), p. 223-240
article:
Reklama witryny sex-shopu jako przyczynek do refleksji nad percepcją emocjonalną niepełnosprawności ruchowej
(
Lewartowska-Zychowicz M.
,
Sadowska S.
,
Strumska-Cylwik L.
), p. 241-254
article:
Życie wartościowe według nauczycieli. Porównanie pokoleniowe i epokowe
(
Dróżka W.
), p. 257-280
article:
Street Children’s Rights in Poland
(
Zdanowicz-Kucharczyk K.
,
Seredocha I.
), p. 281-298
article:
Yolngu Education, a Brief Background: Analysis of 5 Texts Concerning Yolngu Education in Arnhem Land, Northern Territory, Australia
(
Glabinska Kelly A.
), p. 299-314
article:
Sprawiedliwi. Inspiracje dla edukacji
(
Kochanowicz J.
), p. 317-329
article:
Sprawozdanie z II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Utopia a Edukacja” (Wrocław, 29 września 2016 r.)
(
Licznerska A. L.
), p. 333-336
article:
Recenzja książki Andrzeja Ryka: W poszukiwaniu podstaw badań ejdetycznych w perspektywie fenomenologicznej. Na podstawie koncepcji Edmunda Husserla (Kraków: Wydawnictwo Impuls, 2015), ss. 107
(
Taboł S.
), p. 339-342
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.