Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 3/269 |

Article title

Dialog jako podstawowy wymiar relacji w sferze sacrum i profanum w niemieckich podręcznikach do edukacji religijnej

Authors

Content

Title variants

EN
Dialogue as an essential dimension of the relation between sacrum and profanum in German school textbooks for religious education

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Odnosząc się do roli i miejsca edukacji religijnej w obszarze kształcenia i wychowania do życia we współczesnym świecie (wyzwania i trudności wynikające z podejmowania przez szkołę tego zadania opisane zostaną poniżej), wskazać można na jej ogromny potencjał. Dla odpowiedzi na pytanie o możliwości urzeczywistnienia tego potencjału istotna staje się kwestia koncepcji edukacji religijnej. W prezentowanym artykule autorka opowiedziała się po stronie dialogicznego modelu edukacji religijnej
EN
In the article the author presents the dialogical model of religious education and its didactical implications as well as analyses the roles of this model in the process of students’ religious identity development, creating their relations with other sacrum representatives and developing their ability to dialogue. In the second part of the text the outcomes of the research concerning German school religion course books treating them as the examples of the model mentioned above. The empirical analysis enabled to point at positive potential of the course books as the tools of creating the attitude of openness towards other religions and their disciples among students as well as taking responsibility for the creation of their own religious identity.

Year

Issue

Physical description

Dates

published
2018-09-01

Contributors

author

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1230-4379-year-2018-issue-3_269-article-9
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.