Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2002 | 2(20) | 138-144

Article title

Promocja szkoły wyższej

Authors

Content

Title variants

EN
Promotion of Higher Education Institutions

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Efektywne działanie na rynku edukacyjnym wymaga stosowania komunikacji marketingowej o zintegrowanym charakterze. Tworzy ją tzw. promocja mix, złożona z następujących elementów: reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży, public relations, sprzedaż osobista. Każda z tych składowych oferuje szkole wyższej bogate spektrum konkretnych środków i narzędzi oddziaływania na potencjalnych klientów (studentów i podmioty gospodarcze). Ważne jest zintegrowane, a więc łączne posługiwanie się nimi, które skutkuje powstawaniem korzystnych efektów synergicznych. W artykule przedstawiono najważniejsze narzędzia zintegrowanego komunikowania się uczelni z rynkiem.
EN
Effective activity on the education market requires the use of integrated marketing communications. This involves so-called promotion-mix, consisting of the following elements: advertising, direct marketing, sales promotion, public relations and personal sales. Each of these offers higher education institutions a broad spectrum of specific resources and tools for influencing potential clients (students and economic entities). An integrated, joint use of these resources and tools, resulting in the emergence of favourable synergetic advantages, is important. The article presents the most important tools of integrated communications between higher education institutions and the market.

Keywords

Year

Issue

Pages

138-144

Physical description

Dates

published
2016-02-09

Contributors

author
  • Politechnika Częstochowska

References

  • Berkowitz E., Kerin R., Hartley S., Rudelius W. 1994 Marketing, Irwin, Illinois.
  • Bovee C., Thill J. 1992 Marketing, McGraw-Hill Inc., New York.
  • Grządka M., Machul R 2000 Telewizja 2002, „Media i Marketing” (dodatek listopad/grudzień).
  • Kotler Ph. i in. 2002 Marketing. Podręcznik europejski, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • McCarthy J., Perreault W. 1993 Basic Marketing, Irwin, Illinois.
  • Pabian A. 1999 Marketing w budownictwie, Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa.
  • Pabian A. 2000a Biznesplan (rozdział Marketing), Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa.
  • Pabian A. 2000b Synergia miksów promocyjnych, „Marketing w praktyce”, nr 5.
  • Pabian A. 2001 a Agresywność marketingowa firm, „Marketing w praktyce”, nr 5.
  • Pabian A. 2001 b Marketing trudnych produktów, „Marketing w praktyce”, nr 7.
  • Pabian A. 2001 c Marketingowe przymierze, „Manager”, nr 5.
  • Pabian A. 2001 d Menedżerzy marketingu, „Marketing w praktyce”, nr 9.
  • Pabian A. 2001 e Potwierdzanie wartości produktu, „Marketing w praktyce", nr 6.
  • Pabian A. 2001 f Profesjonalne zarządzanie zadowoleniem klientów, „Marketing w praktyce”, nr 1.
  • Pabian A. 2001 g Reklama niekomercyjna, „Marketing w praktyce”, nr 4.
  • Przybyłowski K., Hartley S. i in. 1998 Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Russell J., Lane W. 2000 Reklama według Ottona Kleppnera, Felberg SJA, Warszawa.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1231-0298-year-2002-issue-2_20_-article-4696
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.