Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 2 | 15-20

Article title

Obsługa klienta w wymiarze logistyczno-marketingowym

Content

Title variants

EN
Customer service in dimension of logistics and marketing

Languages of publication

Abstracts

EN
The issue of customer service is very complex and it is impossible to refer it in a short paper. The fact is that service importance growing, since its level translates directly into stakes sales, profits and companies competitive positions. Quality of customer service allows to compete in an increasingly demanding markets, both domestic and international. To be competitive on the market the companies must remember to collect systematically the information about their customers, as well as continually analyze the available resources and expertise. Only the knowledge gained in this way may give rise to the development outlook for further growth.

Year

Issue

2

Pages

15-20

Physical description

Dates

published
2014

Contributors

  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej, Katedra Logistyki Międzynarodowej

References

  • Antczak, S., Demjaniuk, R. (2011). Marketingowe i logistyczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem. W: S. Antczak, R. Demjaniuk (red.). Rola zarządzania logistycznego w procesie zaopatrzenia i produkcji przedsiębiorstwa. Siedlce: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego.
  • Beier, F.J., Rutkowski, K. (2004). Logistyka. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Beier, F.J., Rutkowski, K. (1995). Logistyka. Wprowadzenie do logistyki. Podejmowanie menedżerskich decyzji logistycznych. Studia przypadków logistycznych. Logistyczna gra decyzyjna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Blaik, P. (2010). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania (wyd. 2 zmienione). Warszawa: PWE.
  • Ciesielski, M. (2011). Strategie łańcuchów i sieci dostaw. W: M. Ciesielski, Zarządzanie łańcuchami dostaw. Warszawa: PWE.
  • Ciesielski, M., Długosz, J. (red.). (2010). Strategie łańcuchów dostaw. Warszawa: PWE.
  • Fernie, J., Sparks, L. (2004). Logistics and retail management (ed. 2). London: Kogan Page.
  • Frankowska, M., Jedliński, M. (2011). Efektywność systemu dystrybucji. Warszawa: PWE.
  • Harrison, A., Floek, R. Van. (2010). Zarządzanie logistyką. Warszawa: PWE.
  • Kadłubek, M. (2011). Logistyczny i marketingowy wymiar obsługi klienta. Logistyka, (5), 157.
  • Kempny, D. (2001). Logistyczna obsługa klienta. Warszawa: PWE.
  • Kołodziej, R. (2013). Biznes wokół propozycji wartości. Marketing w praktyce, (6), 42.
  • Krzepicka, A. (2011). Czynniki decydujące o trwałości relacji z klientami. W: B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Kucza, N. (2013). Drivery konsumenta. Marketing w praktyce, (6), 10.
  • Lambert, D.M., Stock, J.R., Ellram, L.M. (2006). Fundamentals of Logistics Management. Boston.
  • Majchrzak-Lepczyk, J. (2012). Istota innowacji w obsłudze logistycznej. W: E. Gołembska, Z. Bentyn (red.), Logistyka międzynarodowa wyzwaniem dla gospodarki światowej. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Matwiejczuk, R. (2013). Orientacja na klienta w logistyce a zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Logistyka, (1), 21.
  • Michalkiewicz, J. (2001). Strategiczny alians marketingu i logistyki. Marketing w praktyce, (2), 47.
  • Sławińska, M. (2012). Kierunki rozwoju marketingu jako koncepcji zarządzania. W: S. Knauf (red.), Logistyka i inne koncepcje zarządzania w naukach ekonomicznych. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
1378126

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1231-2037-year-2014-issue-2-article-bwmeta1_element_baztech-80c7beb9-da74-44fb-93ef-e70b92acd976
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.