Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 3 | 7-13

Article title

Outsourcing: kontrakt – konfrontacja – kompromis – korzyści

Authors

Content

Title variants

EN
Outsourcing: contract – confrontation – compromise – the benefits

Languages of publication

Abstracts

EN
Negotiating a contract is a confrontation of expectations and capabilities of both parties to reach a compromise guaranteeing benefits to partners interested in cooperation. Uniqueness within the meaning of tasks by both business partners allows building the correct structure and scope of the contract. It is important to monitor the effects of cooperation adopted measures (KPIs). However, it is still committed a number of errors in the management of the outsourcing contract. Therefore, we analyze the most common pitfalls of outsourcing, and some symptoms of the quality of relationships in co-operation can be seen already at the stage of negotiating the terms of a future contract.
PL
Negocjowanie kontraktu jest konfrontacją oczekiwań i możliwości obydwu stron w celu osiągnięcia kompromisu gwarantującego korzyści zainteresowanym współpracą partnerom. Jednoznaczność w rozumieniu zadań przez obydwu partnerów biznesowych pozwala na prawidłowe określenie celu umowy i zbudowania struktury zakresu współpracy. Ważne jest monitorowanie przyjętych mierników efektów współpracy (KPI). Jednakże popełnianych jest wciąż szereg błędów w zarządzaniu kontraktem outsourcingowym. Dlatego warto analizować najczęstsze pułapki outsourcingu, a pewne symptomy jakości relacji we współpracy można dostrzec już na etapie negocjacji warunków przyszłego kontraktu.

Year

Issue

3

Pages

7-13

Physical description

Dates

published
2015

Contributors

author
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Katedra Logistyki

References

  • Gospodarek, J. (2010). Umowy gospodarcze. Zagadnienia wybrane (wyd. 2 rozszerzone i uaktualnione). Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Kapłan, R.S., Norton, D.P. (2001). Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Warszawa: PWN.
  • Matejun, M. (2008). Zarządzanie relacjami między stronami w procesie outsourcingu kontraktowego na podstawie umowy outsourcingowej. (333-343). W: B. Godziszewski (red.), Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Kluczowe relacje organizacji w gospodarce opartej na wiedzy. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa.
  • Outsourcing Center Survey. Outsourcing Center, www.egospodarka.pl/102569,Outsourcing-dlaczego-sie-nie-udaje,1,20,2. html
  • Outsourcing in Europę. An in-depth review ofdrivers, risks and trends in the European outsourcing market. (2013). Ernst&Young Global Limited.
  • Power, M.J., Desouza, K.C., Bonifazi, C. (2008). Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk. Warszawa: MTBiznes.
  • Vitasek, K., Ledyard, M., Manrodt, K. (2011). Zaangażowany outsourcing. Pięć zasad, które zmienią oblicze outsourcingu. Warszawa: MT Biznes.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
1381653

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1231-2037-year-2015-issue-3-article-bwmeta1_element_baztech-a04fff96-c2c8-40e9-9598-38adcd4ca316
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.