Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2015 | 14 | 32 | 171-182

Article title

Aksjologiczny wymiar pracy w procesie wychowania. Szkoła miejscem wychowania do pracy i przez pracę

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Podjęcie nowej roli społecznej, jaką bez wątpienia jest dla dzieckaw wieku sześciu/siedmiu lat rola ucznia, wiąże się z szeregiem zmian w jego życiu. Wejście w nowe, szkolne środowisko skutkuje nie tylko doświadczaniem innego rodzaju wpływów społecznych, lecz wiąże się także z podejmowaniem aktywności sterowanej przez obowiązki i normy społeczne. Znaczące miejsce w budżecie czasu dziecka zaczyna odgrywać praca. Postrzegana w kategoriach dobra, praca staje się wartością wychowawczą, stąd też wspierający dziecko w procesie jego rozwoju nauczyciel prowadzi je drogą wychowania do pracy i przez pracę.

Keywords

Year

Volume

14

Issue

32

Pages

171-182

Physical description

Dates

published
2015

Contributors

  • Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydział Filozoficzny

References

  • Jamiński A., Wychowanie przez pracę. Z doświadczeń „Szkoły Dziesiątej” w Lublinie, WSiP, Lublin 1974.
  • Komar W., Wychowanie przez pracę w szkole ogólnokształcącej, WSiP, Warszawa 1986.
  • Kozak W., Wychowanie do pracy przez pracę w szkolnictwie podstawowym, w: Kształcenie i wychowanie do pracy przez pracę uczniów szkół ogólnokształcących, red. M. Rataj, Instytut Programów Szkolnych MEN, Warszawa 1988.
  • Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 1997.
  • Marszałek L., Wychowanie do pracy procesem integrującym prawa i obowiązki dziecka przedszkolnego, „Seminare” 2010, nr 28.
  • Nalaskowski A., Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, WSiP, Warszawa 1998.
  • Oborski P., Z psychologii szkolnego lenistwa, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 1948.
  • Psychologia rozwojowa, red. P. Bryant, A.M. Colman, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1995.
  • Psychologia rozwoju człowieka, red. J. Trempała, PWN, Warszawa 2011.
  • Stefańska-Klar R., Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, w: Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Witkowski L., Rozwój i tożsamość w cyklu życia. Studium koncepcji Erika H. Eriksona, Wydawnictwo Wit-Graf, Toruń 2000.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
1198575

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1643-9171-year-2015-volume-14-issue-32-article-oai_horyzonty_ignatianum_edu_pl_article_781
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.