Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Akademia Ignatianum w Krakowie
Journal
Horyzonty Wychowania
Year
2016
Volume
15
Issue
36
Identifiers
Cover
Volume contents
36
article:
Reprezentacje społeczne jako nośniki pamięci zbiorowej
(
Zbróg Z.
,
Zbróg P.
), p. 11-27
article:
Pamięć pokoleń. Historie rodzinne w przekazie międzypokoleniowym
(
Topij-Stempińska B.
), p. 29-45
article:
Pamięć – „stare”, „nowe” i „najnowsze” konteksty językowo-kulturowe
(
Skowronek K.
), p. 47-65
article:
Entering the World of the Sacred: Memory, Time and Space in John Paul II’s „Roman Triptych”
(
Stadnik K.
), p. 67-86
article:
Humour as a Carrier of Memory within Culture. A few Remarks on the English Sense of Humour and its Relation to the Collective Memory of the British Society, seen from the Perspective of Cognitive Integration Theory
(
Jabłońska-Hood J.
), p. 87-105
article:
Mediacja w średniowieczu a współcześnie w świetle faktów językowych
(
Sieradzka-Baziur B.
), p. 109-125
article:
Formowanie wrażeń na temat osobowości – proces niezbędny czy szkodliwy? Przegląd badań i implikacje praktyczne
(
Nowakowska I.
), p. 127-140
article:
Prawo wychowawcą do dobra wspólnego
(
Zamelski P. S.
), p. 141-151
article:
Kryzys ojcostwa lub/i zamiana jego miejsca w rodzinie
(
Grodecka M.
), p. 153-169
article:
Sułkowski, Ł. (2016). Kultura akademicka – koniec utopii? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, ss. 220.
(
Wach K.
), p. 173-176
article:
Lasch, Ch. (2015). Kultura narcyzmu. Warszawa: Wydawnictwo Sedno, ss. 272.
(
Szpunar M.
), p. 177-182
article:
Grzebień, L. i Topij‑Stempińska, B. (2016). Konwikt szlachecki w Tarnopolu 1856-1886. Słownik wychowanków. Kraków: Wydawnictwo WAM, Akademia Ignatianum, ss. 349.
(
Doroszewski J.
), p. 183-184
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.