Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2003 | 1 | 1 (1) | 113-121

Article title

Relacje inwestorskie - klasyfikacja instrumentów w zależności od adresatów

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Relacje Inwestorskie, dziedzina coraz silniej oddziałująca na całość działań spółek giełdowych. Proces, który ma za zadanie czytelnie i wiarygodnie przedstawić informacje o przedsiębiorstwie w aspekcie jego obecności na giełdzie. Relacje Inwestorskie nabierają szczególnego znaczenia w obecnej, trudnej sytuacji rynków kapitałowych, których w żaden sposób nie poprawiają coraz częstsze przypadki afer związanych z kreatywną księgowością czy zatajaniem informacji przed inwestorami. Różnicowanie się otoczenia na akcjonariuszy indywidualnych (małych i dużych), instytucjonalnych, media finansowe, analityków, wymaga stosowania różnorodnych, dopasowanych do odbiorcy i sytuacji, narzędzi. Właściwe ich dobranie oraz umiejętne z nich korzystanie są kluczowymi zadaniami specjalistów RI, od nich bowiem zależy skuteczność programu Relacji Inwestorskich. Rozważania teoretyczne zostały poparte przykładami, które obrazują również dużą niedojrzałość Relacji Inwestorskich w naszym kraju w porównaniu z rynkami kapitałowymi krajów o bogatej tradycji giełdowej.

Keywords

Year

Volume

1

Issue

Pages

113-121

Physical description

Dates

published
2003

Contributors

References

  • Anson, D. Tools of the trade. Investor Relations Magazine (IR on the net), http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=643.
  • Arfin. F. 1998. Public Relations Finansów. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Black. S. 2001. Public Relations. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • Dignan, J. How they do it at Michelin, Investor Relations Magazine (IR on the net), http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=459.
  • Gregory, A. 2000. Public Relations w Praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Kirby, A. Market mining, Investor Relations Magazine (IR on the net), http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=594.
  • McGregor, H. 2003. Don 't forget the home team, Investor Relations Magazine (IR on the net), luty, http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=2502.
  • Reichheld. F. F. 1993. Loyalty - Based Management, Harvard Business Review, marzec-kwiecień.
  • Williams, I. 2002. How they do il at Imperial Oil, Investor Relations Magazine (IR on the net), grudzień, http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=2372.
  • Williams, I. 2003. How they do it at General Electric, Investor Relations Magazine (IR on the net), marzec, http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=2572
  • Williams, I. How they do it at Intel, Investor Relations Magazine (IR on the net), http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=580.
  • Wines, R. w: Friedman M. Getring wired. Investor Relations Magazine (IR on the net), http://www.ironthenet.com/feature.asp?articeleID=887.
  • Wójcik, K. 2001. Public Relations od A do Z. Agencja Wydawnicza Placet Warszawa

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
32222725

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1644-9584-year-2003-volume-1-issue-1__1_-article-bwmeta1_element_ceon_element-880ca5cd-56ec-310d-ade5-fbbe1679af42
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.