Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2007 | 5 | 2(16) | 57-64

Article title

Pomiar finansowych aspektów marketingu

Authors

Content

Title variants

EN
The Measurement of the Financial Aspects of Marketing

Languages of publication

Abstracts

EN
Financial benefits for the company are among the goals of the marketing activities carried out by the company. Therefore monitoring marketing activities from the financial point of view is necessary. Special indicators measuring the financial outcomes of marketing can serve this purpose. Particular marketing financial indicators are recommended in the paper.
PL
Do celów działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo należy osiąganie dla niego korzyści finansowych. W związku z tym potrzebne staje się monitorowanie działalności marketingowej z punktu widzenia przynoszonych przez nią efektów finansowych. Służyć do tego może zastosowanie odpowiednich wskaźników, mierzących finansowe aspekty marketingu. W artykule zaproponowane są wybrane wskaźniki finansowe dotyczące działalności marketingowej.

Keywords

Year

Volume

5

Issue

Pages

57-64

Physical description

Dates

published
2007

Contributors

author
  • Wydział Zarządzania i Informatyki, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu

References

  • Nowak, M. 2004. Mierniki działalności marketingowej na potrzeby controllingu przedsiębiorstwa. Prace naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, nr 1039, s. 58-63.
  • Nowak, M. 2007. Controlling działalności marketingowej, Warszawa: PWE.
  • Reichheld, F.F. 1994. Loyalty and the renaissance of marketing. Marketing Management Chicago, vol. 2, nr 4.
  • Rieger, T. i D. de Koenig. 2003. Roadblock to Customer Engagements. How to make sure your company is focusing on the right outcomes. Gallup Management Journal, 11 grudnia.
  • www.gmj.gallup.com
  • www.marketingpower.com
  • www.proquest.uni.com

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
34613754

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1644-9584-year-2007-volume-5-issue-2_16_-article-bwmeta1_element_ceon_element-08187ce1-0a15-3d99-8be2-e9fd827b332f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.