Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2007 | 5 | 4(18) | 181-191

Article title

Możliwości zastosowania narzędzi Web 2.0 w szkoleniach internetowych

Content

Title variants

EN
The potential of using Web 2.0 tools in the e-learning process

Languages of publication

Abstracts

EN
The author discusses the advantages and limitations of using new Internet tools (Web 2.0) in the e-learning process. The presented results of survey indicate that employees are not familiar with new Web 2.0 tools such as the Wiki, the RSS, podcast.
PL
Autorka artykułu analizuje możliwości wykorzystania środków Web 2.0 jako instrumentów wzbogacających szkoleniowe platformy e-learningowe. W artykule wskazano na korzyści i ograniczenia stosowania wybranych narządzi np. wiki, podcastów, blogów, RSS, tagów. Zaprezentowane w artykule wyniki studium badawczego wskazują na bardzo niski stopień znajomości nowych instrumentów Internetu wśród potencjalnych uczestników szkoleń internetowych.

Keywords

Year

Volume

5

Issue

Pages

181-191

Physical description

Dates

published
2007

Contributors

  • Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polska

References

  • Baets, W. 2007. Virtual Learner Centred Approaches For Diversity in Learning: Recent Experiments with a Blog and Wiki's. Social Science Research Network, http://papers.ssm.com/sol3/papers.cfm?abstract_ id =963995.
  • BBC News. 2004. The really simple future of the web, http://news.bbc.uk/1/hi/magazine/3503509.
  • Chmielarz, W. 2007. Systemy biznesu elektronicznego, Warszawa: Difin.
  • GUS. 2007. Społeczeństwo informacyjne: wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w 2006 roku, notatka informacyjna, materiał na konferencję prasową w dniu 25 maja.
  • http://helionica.pl/index.php/Tag
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Podcast
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Web_2.0
  • http://serwisy.gazeta.pl/rss
  • http://www.oreilly.com.
  • Krakowiak, L. 2005. Blogować każdy może, http://www.intemetstandard.pl/news/76231.htlm.
  • Leloch, G. 2006. Blogi -nowe narzędzie marketingowców. Harvard Business Review Polska, nr 44.
  • Li, Ch. 2007. How Consumers Use Social Networks. Forrester Research, 21.06.2007.
  • Małachowski, A. 2005. Środowisko wirtualnego klienta, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Łokaj, A 2007. Wikinomia: nowe możliwości rozwoju dzięki społecznościom internetowym. Harvard Business Review Polska, nr 49.
  • Mediarun. 2007. 1,5 mld internautów w 2011 r., http://www.mediarun.pl/news/id/22473/1,5_ mld_internautow_w_2011_r.
  • Mediarun. 2007. Jaką wartość ma RRS?, http://www.mediarun.pl/news/id/22604/jaka_wartosc_ma_rss?
  • PC World Komputer. 2007. Blogowanie jako sposób na karierę?, http://www.pcworld.pl/news/120386.htlm.
  • PC World Komputer. 2005. RSS nie takie popularne, http://www.pcworld.pl/news/81449.html.
  • Schneider, H. 2005. Rapid CT Change and Workplace Knowledge Obsolescence: Causes and Proposed Solutions, The Berkman Center for Internet & Society at Harvard Law School, Research Publication, nr 2005-04.
  • Solum, L. 2006. Blogging and the Transformation of Legal Scholarship. Social Science Research Network, http://papers.ssm.com/sol3/papers.cfm?abstract _id= 898168.
  • Wielki, J. 2000. Elektroniczny marketing poprzez Internet. Reengineering procesu marketingowego, Warszawa, Wrocław: PWN.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
43104439

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1644-9584-year-2007-volume-5-issue-4_18_-article-bwmeta1_element_ceon_element-80cf79e3-4dd4-3b53-baa7-e0a3655f57d9
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.