Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2010 | 8 | 3(29) | 76-88

Article title

Zarządzanie markowym, regionalnym produktem turystycznym

Content

Title variants

EN
The management of a branded regional tourist product

Languages of publication

Abstracts

EN
The article presents the essence and functions of a regional tourist product as well as the assumptions and principles of creating a branded product of a tourist area. The deliberations have been based on the example of a branded product "The Royal-Imperial Route in Poznan". The last part presents a detailed discussion of the management system of the product, indicating diverse decision areas related to the organisation and management of the product.
PL
W artykule przedstawiono istotę i funkcje regionalnego produktu turystycznego oraz założenia i zasady kreowania markowego produktu turystycznego obszaru. Rozważania oparto na przykładzie produktu markowego Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu. W ostatniej części artykułu omówiono szczegółowo system zarządzania opisywanym produktem, wskazując na różnorodne obszary decyzyjne związane z organizacją i zarządzaniem omawianym produktem.

Keywords

Year

Volume

8

Issue

Pages

76-88

Physical description

Dates

published
2010

Contributors

  • Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu

References

  • Bieger, Т. 1997. Management von Destinationen und Tourismusorganisationen, München-Wien: Oldenbourg Verlag.
  • Dziedzic, E. 1998. Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i Opracowania, nr 442, Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • Golembski, G. (red.) 2009. Kompendium wiedzy o turystyce, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kaczmarek, J., Stasiak, A. i B. Włodarczyk 2005. Produkt turystyczny, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Kornak, A. i A. Rapacz 2001. Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
  • Kotler, P. 2005. Marketing, Poznań: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. і V. Wong 2002. Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Nawrocka, E. 2004. Determinanty tworzenia i rozwoju markowych produktów turystycznych obszaru, w: A. Panasiuk (red.) Markowe produkty turystyczne, Szczecin: Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Obłój, К i M. Trybuchowski 2002. Zarządzanie strategiczne, w: A. Koźmiński i W. Piotrowski (red.) Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Panasiuk, A. (red.) 2005. Marketing usług turystycznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Pender, L. i R. Sharpley 2008. Zarządzanie turystyką, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Program Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego "Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu" do 2013 roku - Synteza. 2005. Poznań: Konsorcjum PART SA i RAS Management.
  • Strategia Rozwoju Narodowego Produktu Turystycznego "Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu" do 2013 roku. Zeszyt nr 4. 2005. Poznań: Konsorcjum PART SA i RES Management.
  • Trasser, R. 2006. Marken als innovatives Verkaufsinstrument im alpinen Tourismus am Bespiel des österreischieschen Bundeslandes Tirol, w: B. Pikkemaat, P. Peters і К. Weiermair (red.), Innovationen im Tourismus, Wettbewerbsvorteile durch neue Ideen und Angebote, Berlin: Erich Schmiedt Verlag.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
32101611

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1644-9584-year-2010-volume-8-issue-3_29_-article-ac8d9335-f22f-33e5-9b4d-ce12262de108
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.