EN
This article aims to discuss the problem of quality in regional networks of Tourist Information (it). In particular, it analyses the procedures implemented in order to improve tourist services. The main question concerned the methods of auditing the tourist services in 2009-2010, how and by whom the audit was organized. The whole study follows the scientific guidelines of the Theory of Management. The results are as follows: seventeen establishments applied for the first certification in 2010. The following areas went under scrutiny: qualifications of the customer representatives, the range of services at the tourist information offices, visual appeal, the use of media and the quality of the equipment. The final score for the tourist information ranged from satisfactory to good and the results have been used in order to improve the quality of customer service at the certified offices.
PL
Celem artykułu jest omówienie problemu związanego z jakością w regionalnych sieciach informacji turystycznej (it). Analizie poddane zostały zwłaszcza procedury doskonalenia obsługi turysty. Podstawowe pytanie dotyczyło sposobów w jakich obsługa turysty w sieci it poddawana była w latach 2009-2010 audytowi, kto i jak ten proces organizował. Całość opracowania została osadzona w ramach teoretycznych nauk o zarządzaniu. Wyniki są następujące: Do pierwszej certyfikacji w roku 2010 zgłosiło się 17 placówek it. Ocenie zostały poddane kwalifikacje informatorów, usługi dostępne w punktach informacji turystycznej, środki wizualizacji, nośniki promocji, jakość wyposażenia pomocniczego. Stan it wyłaniający się z tej punktacji mieści się w grupie ocen dobrych i dostatecznych. Oceny te zostały następnie wykorzystane do poprawienia jakości obsługi klienta w miejscach certyfikowanych.