Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 11 | 181-189

Article title

Metody sprzedaży biletów jako element przedtransakcyjny logistycznej obsługi klienta

Authors

Content

Title variants

EN
Methods of tickets sales as a pre‐transactional element of logistic customer service

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Logistyczna Obsługa Klienta (LOK) odgrywa kluczową  rolę  w kształtowaniu usług przewozu pasażerów, co wyraża się także w systemie sprzedaży biletów. Jego wysoka sprawność i skuteczność jest elementem, który pozytywnie wpływa na całościowy odbiór systemu oraz budowanie relacji z pasażerami. Celem artykułu było przeprowadzenie oceny systemu sprzedaży trzech polskich przewoźników tj. PKP Intercity, Flixbus oraz Polskich Linii Lotniczych LOT oraz jego wpływu na całościową ocenę LOK respondentów. Dane zostały zebrane za pomocą formularza ankietowego, który był adresowany do usługobiorców wymienionych wyżej firm. Badanie odnosiło się  do wszystkich elementów LOK, dzięki czemu możliwe było porównaniu systemu sprzedaży pomiędzy przewoźnikami, a także z ogólnymi ocenami dotyczącymi całego systemu. Przeanalizowane dane zaprezentowane w artykule umożliwiły wyciągnięcie wniosków odnośnie systemu sprzedaży i rekomendacji na przyszłość.
EN
A Logistic Customer Service (LCS) plays a key role in creating passenger transport services, which is also expressed in the ticket sales system. Its high efficiency and effectiveness is an element that positively influences on the overall perception of the system and building relationships with passengers. The aim of the article was to analyse the sales system of three Polish carriers: PKP Intercity, Flixbus and LOT Polish Airlines, and its impact on the overall LCS assessment of respondents. The data has been collected using a survey form and has been addressed to the recipients of the above‐mentioned companies. The survey covered all elements of the LCS, which made it possible to compare the sales system between carriers, as well as with the general assessments of the respondents regarding the entire system. The analysed data presented in the article facilities to draw conclusions about the sales system and define recommendations for the future.

Keywords

Year

Issue

11

Pages

181-189

Physical description

Dates

published
2021-08-30

Contributors

author
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1731-6707-year-2021-issue-11-article-6036
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.