Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2008 | 1 | 115-124

Article title

Sterowanie zachowaniem klienta jako element zarządzania marketingowego samoobsługową placówką handlową na przykładzie hipermarketu Tesco

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Współcześni konsumenci są nabywcami dobrze wykształconymi, świadomymi własnych dążeń i zorientowanymi w ofercie. Powoduje to konieczność zmiany sposobów zarządzania placówkami handlowymi. Kupcy detaliczni uczą się nie tylko współdziałać z klientami, ale oddziaływać na ich decyzje zakupowe dla wywołania większej skłonności do kupowania. Umiejętność sterowania zachowaniami nabywców do perfekcji opanowały duże sieciowe przedsiębiorstwa handlowe, których przykładem są sklepy spółki Tesco Polska. Opracowanie to prezentuje stosowane na sali sprzedażowej różnorodne techniki merchandisingowe stanowiące bodziec do zakupów impulsowych.

Keywords

Year

Issue

1

Pages

115-124

Physical description

Dates

published
2008

Contributors

  • Katedra Marketingu Uniwersytet Szczeciński

References

  • Chwałek, J. 1992. Innowacje w handlu. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Warszawa: PWE.
  • Drzazga, M. 1992. Pozycjonowane produktów w punktach sprzedaży detalicznej. w: Szulce H. (red.) Marketingowe zarządzanie handlem, s. 86–99. Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  • Grzesiuk, A. 1999. Tajemnice sklepowej półki. Marketing w Praktyce, nr 6, s. 14–16.
  • Krzyżak, M. i J. Bogdan. 1997. Merchandising – walka o klienta do końca. Aida Media, nr 10, s. 34–37.
  • Lambin, J.J. 2001. Strategiczne zarządzanie marketingowe, Warszawa: PWN.
  • Newsweek. 2007. Homo zakupens – Człowiek kupujący. Newsweek Polska, 1 lipca, dodatek.
  • Rozwadowska, B. 1995. Merchandising jako metoda aktywizacji sprzedaży. Marketing i Rynek, nr 1, s. 12–18.
  • Szemborska, E. 1998. Czym jest merchandising? Skuteczne techniki wpływania na klienta w miejscu sprzedaży. Manager, luty, s. 55–65.
  • Śledański, A. 2001. Ekspozycja – recepta na sprzedaż. Marketing w Praktyce, nr 11, s. 28–35.
  • Tarczydło, B. 2005. Merchandising jako nowoczesna metoda w zarządzaniu sprzedażą detaliczną. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1092, s.370–280.
  • Witek, L. 2006. Wykorzystanie merchandisingu w sterowaniu wyborami konsumentów. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyty Naukowe SGH, nr 69, s. 72–83.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2233753

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1733-9758-year-2008-issue-1-article-5e15089e-3755-3cc2-8b01-82a21c4b5369
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.