Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2009 | 1-2 | 14-21

Article title

Problemy innowacyjności polskich przedsiębiorstw w aspekcie podejmowania decyzji strategicznych

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Nowoczesne myślenie strategiczne wymaga wprowadzania nowych wartości do przedsiębiorstwa i jego otoczenia. Przejawem takiego działania są m.in. innowacje, których wdrażanie warunkuje poprawę zadowolenia klientów na rynku. Kreowanie innowacji w przedsiębiorstwie odgrywa obecnie znaczącą rolą - jest podstawowym warunkiem osiągania zdolności konkurencyjnej i pozycji na rynku. Na wdrażanie innowacji mają duży wpływ podejmowane decyzje strategiczne i kreowanie strategii przedsiębiorstwa. W artykule ukazano na podstawie badań, jakie są bariery innowacyjności polskich firm oraz pułapki i bariery procesów podejmowania decyzji w kontekście wdrażania innowacji oraz sposoby ich przezwyciężania stosowane przez menedżerów.

Keywords

Year

Issue

1-2

Pages

14-21

Physical description

Dates

published
2009

Contributors

References

  • Bogdanienko, J. 1998. Zarządzanie innowacjami, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Czerwiński A., Czapiewski M. 1995. Organizacja procesów decyzyjnych, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Drucker P.F. 1992. Innowacja i przedsiębiorczość – praktyka i zasady, Warszawa. PWE.
  • Janasz, W, Kozioł, K. 2007. Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Warszawa: PWE.
  • Józefiak, C. 2006. Innowacyjność polskiej gospodarki jest ciągle zbyt niska, Gazeta Prawna nr 1682 z 30 kwietnia 2006.
  • Koźmiński, A.K. 2002. Jak zbudować gospodarkę opartą na wiedzy?. w: Kołodko G.W. (red.) Rozwój polskiej gospodarki. Perspektywy i uwarunkowania, Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Kubik, K. 2005. Menedżer w przedsiębiorstwie przyszłości, Toruń: TNOiK.
  • Loehle C. 1996. Thinking strategically. Power Tools for personal and professional Advancement, Cambridge: Cambridge University Press.
  • Penc, J. 2006. Zarządzanie innowacyjne, Łódź: Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych.
  • Pietrasiński, Z. 1970. Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji, Warszawa: PWN.
  • Schumpeter J. 1960. Teoria rozwoju gospodarczego, Warszawa: PWN.
  • European Innovation Scoreboard 2008. PRO INNO Europe paper Nr 6, February 2009, www.proinno-europe.eu.
  • www.worldbank.org/kam

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2235063

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1733-9758-year-2009-issue-1-2-article-5159e072-5d16-3958-b7e2-49d39fd02fa5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.