Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 12 | 57-66

Article title

Wiarygodność mediów masowych. Przypadek niemiecki

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

PL
Artykuł porusza problem wiarygodności mediów masowych, ważny zarówno w kontekście ich skutecznego oddziaływania, jak i  ich znaczenia dla ustroju demokratycznego. Rozważania koncentrują się na teoretycznych i  praktycznych aspektach wiarygodności mediów w  Niemczech. W  pierwszej ich części rozpatrywane są kwestie terminologiczne związane z pojęciami: zaufanie i wiarygodność oraz początkami badań empirycznych wiarygodności mediów niemieckich. Następnie omówione zostają wybrane kwestie wiarygodności współczesnych mediów, wynikające z badań sondażowych. W końcowym fragmencie przedstawione są podstawowe przyczyny krytycznej oceny wiarygodności niemieckich mediów w opinii ich odbiorców.

Year

Volume

12

Pages

57-66

Physical description

Dates

published
2018

Contributors

  • Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Śląski w Katowicach

References

  • Bentele G., Der Faktor Glaubwürdigkeit. Forschungsergebnisse und Fragen für die Sozialisationsperspektive, „Publizistik”1988, Heft 33.
  • Bentele G., Vertrauen und Glaubwürdigkeit, [w:] O. Jarren, U. Sarcinelli, U. Saxer (red.), Politische Kommunikation in der demokratischen Gesellschaft. Ein Handbuch mit Lexikonteil, Westdeutscher Verlag, Opladen 1998.
  • Gleich U., Glaubwürdigkeit der Medien, „Medien Perspektiven” 2017, Heft 1.
  • Gaziano C., McGrath K., Measuring the Concept of Credibility, “Journalism Quarterly” 1986, nr 63.
  • https:/www.bundesvefassungsgericht.de/SharedDocs/Etscheidungen/DE/2014/03/fs20140325_1bvf000111.html.
  • Institutionenvetrauen in Deutschland, https://fowid.de/meldung/institutionenvertrauen-deutschland.
  • Kammann U., Die Glaubwürdigkeit der Medien. Ein Problemaufriss mit Handlungsempfehlungen, https://www.mdr.de/.../die-glaubwuerdigkeit-der-medien.
  • Nawratil U., Glaubwürdigkeit in der sozialen Kommunikation. 2. Auflage, Westdeutscher Verlag, München 2006 (wydanie cyfrowe), https://epub.ub.uni-muenchen.de/941//Glaubwuerdigkeit_in_der_sozialen_Kommunikation.pdf.
  • Schultz T., Jakob N., Ziegele M., Quiering O., Scherner Ch., Erosion des Vertrauens zwischen Medien und Publikum. Ergebnisse einer repräsentativen Bevölkerungsumfrage, „Media Perspektiven” 2017, Heft 5.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2137799

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-1897-5496-year-2018-issue-12-article-19f514ed-9804-318b-855d-8c15ddc4fb43
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.