Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Volume details
Link to site
Copy
Article title
12
Journal
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
Publisher
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Year
2020
Identifiers
Volume contents
12
article:
PISA, TIMSS and Swedish students’ knowledge of linear equations: A ‘telling’ case of a system fixing something that may not be broken
(
Andrews P.
,
Palm Kaplan K.
), p. 5-29
article:
Application of Banach contraction principle to approximate the golden number
(
Barcz E.
), p. 31-38
article:
Decoding Book II of the Elements
(
Błaszczyk P.
,
Mrówka K.
,
Petiurenko A.
), p. 39-88
article:
Obraz pojęcia ciągłości – wyniki badania przeprowadzonego wśród studentów
(
Borkowicz B.
), p. 89-107
article:
Creative mathematical mental activity of students while solving problems requiring use of Vieta's formulas II
(
Chronowski A.
), p. 109-121
article:
How to solve third degree equations without moving to complex numbers
(
Dawidowicz A. L.
), p. 123-131
article:
Zdalne nauczanie i uczenie się matematyki w szkole średniej podczas pierwszej fali pandemii Covid-19 z perspektywy wybranych nauczycieli i uczniów
(
Hutek P.
,
Sajka M.
), p. 133-172
article:
Geometria kół Otta Reichela jako przykład pracy z uczniem zdolnym na lekcjach matematyki w II połowie XIX wieku
(
Karpińska K.
,
Klemp-Dyczek B.
), p. 173-196
article:
Students’ approaches while solving a non-typical geometrical problem
(
Maj-Tatsis B.
,
Pytlak M.
), p. 197-210
article:
Reformy programów i podręczników szkolnych sprzed pół wieku inspirowane prądami tzw. nowej matematyki
(
Semadeni Z.
), p. 211-248
article:
Geometria w pierwszych latach szkolnej edukacji w świetle wybranych programów nauczania i poradników metodycznych dla nauczycieli z lat 1773 – 2020
(
Zambrowska M.
), p. 250-259
article:
Tłumaczenie: Euklides, Elementy, Księga II
(
Błaszczyk P.
,
Mrówka K.
), p. 265-279
article:
Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school according to “FunThink” project
(
Sajka M.
,
Rosiek R.
), p. 281-284
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.