Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
Issue details
Link to site
Copy
Publisher
Akademia Ignatianum w Krakowie
Journal
Perspektywy Kultury
Year
2023
Volume
43
Issue
4/1
Identifiers
Cover
Volume contents
4/1
article:
Regarding the 625th Anniversary of the Erection of the Faculty of Theology of the University of Krakow. Research Status and Prospects
(
Graff T.
), p. 29-42
article:
"Exultante spiritu". Dominikanie wobec powstania wydziału teologicznego na Uniwersytecie Krakowskim
(
Gałuszka T.
), p. 43-62
article:
Społeczno-kościelna działalność profesorów krakowskiego Wydziału Teologicznego w XV wieku
(
Ożóg K.
), p. 63-86
article:
Działalność Jana Sacranusa z Oświęcimia Sacrae Theologiae Professoris (1443–1527) jako proboszcza w Proszowicach
(
Żurek D.
), p. 87-102
article:
Dobra kolegiaty Świętego Floriana jako uposażenie Wydziału Teologicznego na przełomie XV i XVI w.
(
Wasilewicz M.
), p. 103-124
article:
„Universitas haec catholica”. Wydział Teologiczny i droga do katolickiej konfesjonalizacji Uniwersytetu Krakowskiego w XVI wieku
(
Zdanek M.
), p. 125-154
article:
Teologowie uniwersyteccy w kapitule kolegiaty św. Floriana na Kleparzu u schyłku XVI i na początku XVII w.
(
Graff T.
), p. 155-172
article:
Czy ks. Józef Bilczewski był kandydatem do objęcia Katedry Dogmatyki na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego?
(
Kałużny J. C.
), p. 173-190
article:
Starania o powrót Wydziału Teologicznego na Uniwersytet Jagielloński w raportach członków Wydziału do prymasa Polski ks. kard. Stefana Wyszyńskiego (1956–1958)
(
Urban J.
), p. 191-214
article:
The Origins of the Jesuit Authority and Influence at the Court of Emperors Wanli (1572–1620), Shunzi (1644–1661) and Kangxi (1661–1722) and in the Wider Circles of the Chinese Society in the Light of the Works of Thomas Szpot Dunin (1644–1713)
(
Wadas A.
), p. 215-227
open years
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.