Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2010 | 3 | 253-261

Article title

Uczenie się człowieka dorosłego w kontekście doświadczenia krytycznego wydarzenia życiowego jako przedmiot badań

Content

Title variants

EN
Adult learning in the context of the critical experience of a life event as a research subject

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł zawiera rozważania na temat uczenia się osób dorosłych na skutek doświadczenia krytycznego wydarzenia życiowego. Zjawisko to można opisać na gruncie teorii uczenia się transformatywnego J. Mezirowa. Teoria ta opisuje specyficzny dla osób dorosłych proces uczenia się polegający na zmianie sposobu, w jaki nadawane są znaczenia indywidualnym doświadczeniom.
EN
The article contains deliberations on the subject of adult learning as a result of breaking points in their lives. We can describe it on the ground of the theory of J. Mezirow. The theory concern transformative learning – a process of adult learning which is based on a change in the method in which an individual experience is given significance.

Keywords

Year

Volume

3

Pages

253-261

Physical description

Dates

published
2010-12-31

Contributors

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-issn-2081-2264-year-2010-volume-3-article-898
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.