PL
Opracowanie podejmuje tematykę kształcenia przez Internet. Przybliża termin i rozumienie pojęć związanych z kształceniem on-line. Pokazuje, jak zjawisko e-nauczania ewoluowało w minionych czasach. Przedstawia podział e-learningu na kategorie, uwzględniające wykorzystanie nowych technologii. Sygnalizuje temat weryfi kacji wiedzy studenckiej oraz sposób badania efektywności kształcenia opartej na e-nauczaniu. Pokazuje, jakie problemy występują w trakcie tego procesu. Udziela m.in. odpowiedzi na pytanie dotyczące wad tej formy nauczania oraz przyczyn utrudniających rozwój e-nauki w Polsce. W artykule zaproponowano, jak konkurować inaczej lub lepiej z innymi uczelniami, włączając e-learning w system kształcenia.
EN
The article brings up a subject of education over the Internet. It approximates the timing and understanding of concepts related to learning on-line. It shows how the phenomenon of e-learning has evolved in the past. E-learning was divided into categories, taking into account the use of new technologies. This article signals the subject including verification of knowledge of a students and how to test the effectiveness of training based on e-learning. It also shows what problems are encountered during this process. An answer to the question about disadvantages of this form of teaching and the reasons hampering the development of e-learning in Poland were obtained. The article proposes how to compete differently or better among other universities, including e-learning education system.